گردنه‌های مهاباد مه‌آلود است/ رانندگان از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: وجود مه غلیظ در گردنه‌ها و نقاط کوهستانی این شهرستان دید افقی را به کمتر از ۵ متر کاهش داده و رانندگان از تردد غیرضروری پرهیز کنند.

رحمت نویدنیا رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بر اثر برودت هوا و مه غلیظ، دید افقی در بسیاری از محورهای کوهستانی و گردنه‌های این شهرستان به ویژه گردنه زمزیران در محور مهاباد - سردشت به کمتر از ۵ متر کاهش یافت و گردنه‌های جواله‌ره‌شان در مسیر مهاباد- سردشت و قره‌بلاغ در محور مهاباد - بوکان نیز دید افقی به کمتر از ۱۰ متر رسید و رانندگان مجبور به استفاده از چراغ مه‌شکن و تردد با سرعت بسیار کم هستند.

وی اضافه کرد: بر اثر بارش برف خفیف در گردنه‌های این شهرستان ماموران راهداری برای کاهش لغزندگی، محورهای کوهستانی و گردنه‌ها را نمک‌پاشی کردند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد در ادامه گفت: با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری در این محورها خودداری و در صورت لزوم نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.

وی از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست قبل از سفر، از وضعیت جاده‌ها با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.