لزوم رعایت نکات ایمنی در جاده های لغزنده کرمانشاه

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت : با توجه به بارش باران و برف در برخی محور‌های استان و لغزنده شدن معابر، لازم است رانندگان هنگام تردد نکات ایمنی را رعایت کرده و با تجهیزات کافی اقدام به مسافرت کنند.

عبدالحسین زارع سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت : رانندگان در جاده‌های لغزنده باید ضمن داشتن سرعت مطمئنه، فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی خود را حفظ کرده و از عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند.

وی افزود: جاده لغزنده موجب کاهش اصطکاک لاستیک خودرو و پایین آمدن میدان دید خواهد شد و اگر رانندگان نسبت به این عوامل بی اهمیت باشند، نتیجه آن وقوع سوانح رانندگی خواهد بود.

وی افزود: در این شرایط رانندگان قبل از سفر باید از سالم بودن سیستم گرمایشی، برف پاکن، چراغ ها، لاستیک‌ها و ترمز وسیله نقلیه اطمینان حاصل کرده و تجهیزات زمستانی و لباس گرم و مقداری مواد غذایی خشک و سبک همراه داشته باشند.

 زارع ادامه داد: رانندگان قبل از شروع حرکت لازم است از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها مطلع شده و در طول سفر از مسیر‌های شناخته شده تردد کرده و از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و کوه‌ها و مکان‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، خودداری کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ورود ناگهانی و سریع به آب گرفتگی‌های روی جاده می‌تواند باعث برهم خوردن تعادل وسیله نقلیه شود، به همین دلیل باید با رعایت سرعت مطمئنه و توجه به جلو از قرار گرفتن در این شرایط پیشگیری شود.

وی یادآور شد: در این شرایط آب و هوایی برای جلوگیری از سر خوردن خودرو باید به آرامی حرکت کرد و از تغییر مسیر ناگهانی خودداری و قبل از رسیدن به پیچ‌ها به تدریج سرعت را کاهش داد .

برچسب ها: پلیس آگاهی ، پلیس راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.