اجرای گسترده طرح‌های تربیتی در مدارس استان کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای گسترده طرح‌های تربیتی در مدارس استان خبر داد و افزود: خوشبختانه فضا برای کار‌های تربیتی در مدارس فراهم شده است.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست جمعی از مسئولان و نمایندگان بسیج دانش آموزی استان با رییس سازمان بسیج دانش آموزی با اشاره به تحولات مثبت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم گفت : حقیقت این است که در دولت قبل هیچ توجهی به این عرصه نشده و بعضا گرایش به اسناد دشمن مانند سند ۲۰۳۰ را داشتند.

وی افزود: در دولت قبل با پدیده کرونا مواجه شدیم و آموزش‌ها غیرحضوری شد و همین امر موجب شد پای دانش آموزان به راحتی به فضای مجازی افسار گسیخته باز شود و با توجه به تعطیلی مدارس عملا امور تربیتی هم تعطیل شد.

محمدی گفت: با توجه به این شرایط اولین گام مهم دولت سیزدهم بازگشایی مدارس و حضوری کردن آن‌ها بود، مسئله‌ای که با مخالفت برخی مواجه شد، اما دولت با تلاش شبانه روزی کرونا را با افزایش تولید و واردات واکسن کنترل کرده و آموزش را حضوری کرد تا جلوی صدمات بسیار این حوزه را بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: در گام بعدی، دولت سیزدهم به جای سند ۲۰۳۰، سند تحول بنیادین را نقشه راه خود در حوزه آموزش و پرورش قرار داد، سندی که به تربیت نسلی عاقل، مسئولیت پذیر، انقلابی و ... منجر می‌شود.

محمدی گفت: دشمنان در عرصه ملی و بین‌المللی در تلاش هستند که سبکی بجز سبک ایرانی و اسلامی را به ما و فرزندانمان تحمیل کنند، اما با سند تحول بنیادین به دنبال تربیت نسلی بر مبنای سبک ایرانی و اسلامی هستیم.

وی افزود: کار‌های زیادی در حوزه آموزش و پرورش انباشته شده و باید تلاش مضاعفی کنیم، اما به یاری خداوند جهت حرکت در این عرصه اصلاح شده و هم اکنون در مسیر درست قرار داریم.

وی با بیان اینکه همه باید برای کمک به آموزش و پرورش پای کار بیایند گفت: عرصه آموزش و پرورش عرصه بسیار حساس و مهمی است و نیاز است که از تمام ظرفیت‌ها برای پیشبرد آن استفاده شود.

محمدی با تاکید بر لزوم هماهنگی و انسجام تمامی دستگاه‌ها در حوزه آموزش و پرورش گفت: هر چقدر برای این حوزه تلاش کنیم ثمره آن به تمام حوزه‌ها می‌رسد، چرا که آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی آینده کشور را برعهده دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۳۷۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار نیروی شاغل فرهنگی در استان گفت: هم‌اکنون چهار هزار مدرسه در استان داریم که طرح‌های تربیتی به شکل گسترده در آن‌ها درحال اجرا است.

وی افزود: در حال فضای کار تربیتی در تمام مدارس استان فراهم شده و شرایط برای بالفعل کردن استعداد‌های دانش آموزی فراهم است و امیدواریم با حرکت منسجم در این عرصه بتوانیم نسلی کارآمد، توانمند و انقلابی را تربیت کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.