تجهیزات تنها بیمارستان تایباد خراسان رضوی جوابگوی نیاز بیماران نیست

رییس شورای اسلامی شهر تایباد گفت: کمبود تجهیزات پزشکی، درمانی و فرسودگی تنها بیمارستان شهرستان تایباد، جوابگوی نیازهای درمانی شهروندان این منطقه نیست.

حسین دلیریان گفت: تجهیزات حوزه بهداشت و درمان موجود در بیمارستان خاتم الانبیای (ص) شهر تایباد در شان مردم این خطه مرزی نیست، بنابراین نیاز است با پیگیری های مسوولان و دستگاههای متولی تا بازه زمانی احداث بیمارستان جدید در تایباد نسبت به فراهم کردن برخی از امکانات به این مرکز درمانی نگاه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: بیش از ۳۵ سال از افتتاح رسمی بیمارستان شهر تایباد گذشته است و در زمان حاضر قدمت بالای آن مشکلات زیادی را در حوزه های مختلف بهداشتی و درمانی برای بیماران و مراجعه کنندگان رقم زده است.

رییس شورای اسلامی شهر تایباد گفت: ساخت و راه‌اندازی بیمارستان جدید در این شهرستان یکی از مهمترین خواسته های مردم این منطقه است که به رغم وعده های مسوولین استانی و کشوری این موضوع هنوز محقق نشده است.

وی افزود: در این راستا زمینی به مساحت هشت هکتار در تایباد برای احداث بیمارستان جدید پیش‌بینی شده است ولی تاکنون مجوز نهایی برای ساخت آن داده نشده است.

دلیریان به همجواری تایباد با افغانستان اشاره و بیان کرد: تایباد در فاصله کمتر از ۱۸ کیلومتری نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان قرار دارد و گاهی بیماران و مصدومان حوادث احتمالی این کشور برای مداوا و طی کردن طول درمان خود از طریق گذرگاه زمینی دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران می شوند که بیمارستان خاتم الانبیای (ص) تایباد در ارائه خدمات به این افراد نیز آمادگی چندانی ندارد.

وی ادامه داد: شمار بالای خانواده های غیربومی و نیاز آنها به خدمات ویژه حوزه بهداشت و درمان در مواقع ضروری می طلبد که دستگاههای متولی همت و تلاش خود را در این راستا دوچندان کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تایباد اضافه کرد: هرچند این شهرستان از مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی برخوردار است، اما ساکنان آن برای دریافت برخی از خدمات تخصصی- درمانی باید به مرکز استان در فاصله ۲۲۵ کیلومتری با تایباد مراجعه کنند.

دلیریان به کمبود کادر درمان در برخی از رشته های پزشکی اشاره کرد و گفت: کمبود متخصص در برخی از رشته های پزشکی و کادر درمان از دیگر مشکلات بیمارستان خاتم الانبیای (ص) شهر تایباد است.

بیمارستان خاتم الانبیای (ص) تایباد ۱۳۴ تختخوابی است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب ها: تجهیزات ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.