رفع تنش آبی با انعقاد تفاهم نامه ویژه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)

استاندار کرمانشاه گفت : با یک همکاری جمعی و هم افزایی و انعقاد تفاهم نامه ویژه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به عنوان تنها استان کشور، یک اقدام منحصر به فرد برای رفع تنش آبی در استان و آبرسانی پایدار به ۸۶۰ روستای استان شکل گرفته است.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصارف آب از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان خواست که به این موضوع دقت ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: با یک اقدام موثر و منحصر به فرد، آبرسانی پایدار به ۸۶۰ روستای استان در حال انجام است که این موضوع با همکاری جمعی و انعقاد یک تفاهم نامه با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) شکل گرفته که ۳۰ درصد اعتبارات این طرح از طرف استان و ۷۰ درصد مابقی توسط قرارگاه تامین خواهد شد.

وی از مهمترین و اولویت دارترین کار در استان را توجه ویژه به موضوع آب برشمرد و گفت: ضرورت دارد که به اجرای پروژه‌های آب سرعت بدهیم و حتما تخصیص طرح‌های آب نسبت به دیگر بخش‌ها باید ۱۰ درصد بیشتر باشد، زیرا اولویت مهم استان تامین آب است و تنش آبی در استان باید مدیریت شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد که توجه به اجرای پروژه‌های آب در استان به معنای بی توجهی و یا کم توجهی به دیگر پروژه‌ها نیست.

وی گفت: توافقات خوبی برای اجرای تصفیه خانه‌ها در استان و شهر کرمانشاه صورت گرفته که با نهایی شدن تصفیه خانه شهر کرمانشاه حدود ۲۵ میلیون متر معکب باقیمانده فاضلاب این شهردر مدار تصفیه خانه قرار می‌گیرد و می‌توانیم آب شرب را ذخیره کنیم.

صحرایی افزود: طرح‌های صنایع و کشاورزی باید از پساپ آب تصفیه شده استفاده کنند، زیرا اولویت استان تضمین تامین آب شرب سالم و پایدار برای مردم شریف استان است.

وی با تاکید بر توجه به صرفه جویی در مصارف آب توسط شهرداری‌ها و ادارات استان گفت: شهرداری‌ها و ادارات در نگهداری از فضای سبز باید به موضوع صرفه جویی آب توجه کنند و با ظرافت و خلاقیت نسبت به توسعه و نگهداری فضای‌های سبز اقدام کنند که کمترین نیاز به آب وجود داشته باشد.

صحرایی اظهار کرد: مساله آب بسیار جدی است که باید مصرف بهینه از مصارف آبی را جزو مهمترین برنامه‌های خود بدانیم.

وی از دستگاه‌های متولی آب خواست که اگر مشکل و شکستگی در خطوط انتقال آب رخ می‌دهد با جدیت و در اسرع وقت نسبت به تعمیر و رفع مشکل آن اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه به توسعه امکانات ورزشی در مناطق کم برخوردار شهر کرمانشاه مانند حکمت آباد، ملا حسینی، دولت آباد، باغ ابریشم تاکید کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال، این اقدام را از برنامه‌های اساسی و مهم برای پرداختن به نیاز‌های استان از جمله کمک به روند اشتغال در استان عنوان کرد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اجرای اصلی این اقدام با اداره کل فنآوری اطلاعات و ارتباطات استان است که این اداره باید برای جلسه بعد این شورا سند اجرای اقتصاد دیجیتال در استان را آماده وارائه کند.

وی با اشاره به وجود برج فناوری و پارک علم و فنآوری در استان، اجرای طرح اقتصاد دیجیتال را برای توسعه علم و دانش مهم و از ضروریات استان برشمرد.

وی بر تدوین طرح اقتصاد گردشگری برای کمک به رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان تاکید کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار