قانونگذار آمریکایی: حمایت از آنروا را قطع نکنید

الکساندر اوکاسیو کورتز گفت: آمریکا باید بار دیگر و به فوریت کمک‌های خود به آژانس آنروا را از سر گیرد.

رژیم صهیونیستی پس از آنکه نتوانست با محاصره غزه مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان شود، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا را هدف اتهاماتش قرار داد و مدعی شد برخی کارکنان این نهاد سازمان ملل در حمله هفتم اکتبر به اسرائیل دخیل بوده‌اند. همین ادعا کافی بود تا آمریکا و متحدانش حمایت‌های مالی از این نهاد بین الملل را قطع کنند. 

به گزارش الجزیره، الکساندر اوکاسیو کورتز، عضو کنگره آمریکا امروز (دوشنبه) خواستار حمایت دوباره اهداء کنندگان از کمک‌ها به سازمان آنروا شد. 

وی در سخنانی، قطع حمایت از آوارگان فلسطینی تحت نظارت آژانس سازمان ملل متحد را اقدامی غیرقابل پذیرش خواند و تاکید کرد: آنروا منبع اصلی کمک‌های بشردوستانه به بیش از ۲ میلیون فلسطینی در غزه به شمار می‌رود. 

کورتز خاطر نشان کرد: سازمانی که متشکل از ۱۳ هزار امدادگر است، اتهام به ۱۲ نفر نباید باعث به خطر انداختن گرسنگی میلیون‌ها نفر شود. آمریکا باید بار دیگر و به فوریت کمک‌های خود به این نهاد را از سر گیرد.

آمریکا و آلمان روی هم رفته بیش از نیم میلیارد دلار به سازمان آنروا کمک مالی می‌کردند که اکنون به دلیل اتهامات وارده از سوی رژیم صهیونیستی کمک‌های خود به این نهاد را قطع کرده‌اند. 

آنروا اعلام کرده است با قطع کمک‌های بین المللی، پس از ماه فوریه (ماه جاری میلادی) توان کمک رسانی به مردم فلسطین در غزه را ندارد.

برچسب ها: جنگ غزه ، آنروا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
لعنت بر امریکا و اسرائیل کودک کش
کی نابود می شوید تا جهان از دستتون راحت شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا سلاح به اسرائیل نفرستد کمک بشر دوستانه پيشکش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
شما سلاح وبمب وموشک نفرست اسرائیل که نسل کشی کنن وهزاران کودک بی گناه راشهیدکنن نمیخادکمک مالی به آنروابکنیداین خون هاتاقیامت به گردنتونه صهیونیسم
آخرین اخبار