تجلیل از دانشمندان، نخبگان و برترین‌های علمی گیلان

آیین تجلیل از دانشمندان برتر، برگزیدگان کنکور سراسری، برترین‌های المپیاد دانش آموزی و برگزیده‌های خلاقیت امروز در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

مراسم تجلیل از دانشمندان یک و دو درصد برتر، نفرات برتر کنکور سراسری، نفرات برتر المپیاد دانش آموزی و نفرات برگزیده مدارس خلاقیت و ایده پردازی امروز در دانشگاه گیلان برگزار شد.
حجت الاسلام سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم ارتقای توان علمی و توجه به نخبگان دانشگاهی را زمینه رشد اقتصادی و مهارتورم در بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا عنوان کرد و گفت: هرجامعه‌ای برای دستیابی به جایگاه و قدرت باید به نخبگان توجه داشته و سرمایه‌های علمی خود حمایت کند. 
مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به رتبه برترعلمی ایران در بین کشور‌های دنیا افزود: ایران جز ۱۵ کشور مطرح دنیا ست و ایران رتبه ۷ اختراع دنیا را به خود اختصاص داده است.
فرید نجفی، رئیس دانشگاه گیلان هم با بیان اینکه دانشگاه گیلان از ابتدای تاسیس تا کنون در عرصه علم و فناوری ۷۰ هزار نیروی متخصص تربیت وتحویل جامعه داده است، گفت: بهره گیری نخبگان در عرصه‌های مختلف مورد توجه این دانشگاه قرار دارد. 
رئیس بنیاد نخبگان گیلان افزود: این استان نخبگان ارزشمندی دارد که نیازمند حمایت ویژه هستند.
فرهاد شیرینی تصریح کرد: در حال حاضر بنیاد نخبگان گیلان ۵۰۰ نخبه در حوزه‌های مختلف را تحت پوشش دارد.
وی الگوسازی را یکی از وظایف بنیاد نخبگان دانست و افزود: فرآیند نخبه شناسی و نخبه پروری باید مورد توجه قرار گیرد و خانواده‌ها در ایجاد انگیزه دانش آموزان در این راستا نقش به سزایی دارند.

 

برچسب ها: نخبگان ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.