هشدار آژانس‌های سازمان ملل:

عدم حمایت از آنروا «عواقب فاجعه‌باری» برای مردم غزه خواهد داشت

۱۵ آژانس سازمان ملل و دیگر نهاد‌های بشردوستانه هشدار دادند توقف کمک‌های مالی به آنروا «عواقب فاجعه‌باری» برای مردم غزه خواهد داشت. 

۱۵ نفر از روسای آژانس‌های سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی بشردوستانه از کشور‌هایی که کمک مالی به «آنروا» را متوقف کرده‌اند، درخواست کردند در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

به گزارش الجزیره، در این بیانیه مشترک آمده است: «تصمیمات کشور‌های عضو برای توقف کمک‌های مالی به آنروا عواقب فاجعه‌باری برای مردم غزه خواهد داشت». این بیانیه همچنین تاکید می‌کند هیچ نهاد دیگری ظرفیت این حجم از کمک‌رسانی به مردم غزه را ندارد.

گفتنی است، مدتی پس از بیانیه دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی و درخواست توقف اقدامات منجر به نسل‌کشی در غزه، رژیم صهیونیستی ادعا کرد برخی کارکنان آنروا در حملات هفتم اکتبر دست داشته‌اند. 

در پی این ادعا، برخی کشور‌ها از جمله آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلیس و ژاپن اعلام کردند کمک‌ها به این آژانس سازمان ملل را متوقف خواهند کرد.

شایان ذکر است که آنروا برای فلسطینیانی که در داخل یا خارج از سرزمین خود آواره شده‌اند، برخی خدمات ابتدایی از قبیل ارائه سرپناه، غذا و آموزش را فراهم می‌کند و میلیون‌ها فلسطینی تحت پوشش آن هستند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
آنروا خیلی وقت بود که به دنبال بهانه ای برای قطع کمک به مردم غزه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
انا لله و انا الیه راجعون
گشتار فجیع 2300000 انسان ساکن در نوار غزه را در قرن 21 ، مسما به قرن دموکراسی و آزادی و حقوق بشر را به تک تک احاد خانواده انسان بویژه اولیای آنان یعنی مسلمانان و اعراب تسلیت می گوییم
مرگ واقعیتی است که هر انسانی آن درک خواهد کرد اما مرگ جمعی توسط پیشرفته ترین تسلیحات غرب و روش قدیمی گرسنگی به صورت مستند و هم زمان رقص و شادی عربستان یعنی در جوار خانه خدا و مزار اعظم پیامران ، نه تنها واقعیت هلوکاست قرن را به تصویر کشید بلکه امری نو بر و رکورد وقاحت و حماقت حکام شان را تا چندین صده جا بجا کرد پس باید این وقاحت و حماقت را به آنان تبریک گفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
خب معلومه این کشورها به دستور امریکا کمکهایشان را متوقف کردن این که دیگه مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
لعنت بر اسرائیل و آمریکا وحامیانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
مقامات عربستان و امارات و قطر وکویت مگر مردن که در صورت عدم حمایت از انروا عواقب فبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
یعنی چی این خبر؟
یعنی آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلیس و ژاپن برای غزه ای ها مدرسه و امکانات درمانی ایجاد میکردن؟
آخرین اخبار