طرح بازگشت اتباع خارجی فاقد مجوز به کشورشان در حال اجراست

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گفت: برای اتباع خارجی فاقد مجوز طرحی برای بازگشت به کشورشان از جانب سازمان ملی مهاجرت در حال اجراست.

روح‌الله خضری‌پور در نشست کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان کرمان همچنین با اشاره به ابلاغیه ساماندهی مشاغل اتباع خارجی گفت: فرمانداران براساس ابلاغیه وزیر کشور، باید نیازسنجی نیروی کار را با هدف تدوین اطلس مشاغل انجام دهند.

وی در باره مهاجران دارای مجوز گفت: ساماندهی و بهره‌برداری حداکثری از فرصت حضور این اتباع در دستور کار است و برای فاقدان مجوز نیز طرحی برای بازگشت به کشورشان از جانب سازمان ملی مهاجرت در حال اجراست.

 به گفته مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان: از ابتدای امسال ۱۰ نشست با مسئولان مرتبط در خصوص ساماندهی اتباع خارجی در استان برگزار، مصوبات قابل توجهی به دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان ابلاغ و نتایج مطلوبی از اجرای آن‌ها حاصل شده و پیگیری مصوبات مربوط به ساماندهی حاشیه‌نشینی اتباع، عملکرد قرارگاه استانی جمع‌آوری، بازگرداندن اتباع خارجی غیرمجاز و پیگیری مصوبات جلسات قبل از دیگر اقدامات این کمیسیون بود.

 کرمان از جمله استان‌هایی است که شمار قابل توجهی از اتباع و بنا بر برخی آمار تا حدود ۱۰ درصد جمعیت استان در آن حضور و سکونت دارند؛ کرمان همچنین معبر انتقال غیرمجاز اتباع به دیگر نقاط کشور نیز به شمار می‌رود که این پدیده شامل سوانح رانندگی و سایر مشکلات، تبعات مختلفی برای استان داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار