تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

حسین برزگر در آیین افتتاح سردخانه بالای صفر شهر سفیددشت شهرستان بروجن با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور، اظهار داشت: ظرفیت تولیدی این گلخانه چهار هزار تن است.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۴۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داشتیم که ۳۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل آورده متقاضی و مابقی از محل تسهیلات بانکی تامین و زمینه اشتغال مستقیم برای شش نفر فراهم شده است.

برزگر اضافه کرد: سالانه افزون بر ۵۰۰ هزار تن از محصولات کشاورزی تولیدی چهارمحال و بختیاری در انبار‌ها ذخیره‌سازی و در فصل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به تولید انواع میوه و سبزی، سیب‌زمینی، سیب درختی، گوشت قرمز، مرغ و سایر تولیدات پروتئینی و لبنی در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: هم‌اکنون ۱۶۰ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای بالای صفر در استان وجود دارد و ۱۳ واحد سردخانه‌ای جدید با ظرفیت ۲۱۱ هزار تن در حال ساخت است تا با ماندگاری بیشتر محصول، دست دلالان و واسطه‌ها کوتاه و هزینه تمام‌شده میوه کمتر شود.

برزگر همچنین از آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع دامپروری شهر سفیددشت شهرستان بروجن به مساحت ۴۸.۷ هکتار خبر داد و اظهار داشت: این مجتمع ۲۵۰ واحد دامپروری گوسفند پرواری با ۷۰۰ اشتغال، ۲۵ هزار راس ظرفیت و ۶۲۵ تن تولید سالانه گوشت دارد.

استقرار ۷۰ درصدی سردخانه‌های چهارمحال و بختیاری در بروجن

حسن رحمانی مدیر جهاد کشاورزی بروجن گفت: ۷۰ درصد سردخانه‌های چهارمحال و بختیاری در این شهرستان مستقر است.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون ظرفیت سردخانه‌های در حال بهره‌برداری شهرستان بروجن ۱۲۰ هزار تن است.

رحمانی افزود: همچنین ۱۶۰ هزار تن فضای سردخانه‌ای جدید در شهرستان بروجن در حال ساخت می‌باشد.

سفیددشت در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.