سامانه بارشی اواخر امروز جنوب آذربایجان‌غربی را ترک می‌کند

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی اواخر امروز جنوب آذربایجان‌غربی را ترک می‌کند و با خروج این سامانه دمای هوا در این منطقه ۳ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی از روز دوشنبه فعالیت خود را به صورت افزایش ابر، بارش برف و وزش باد در منطقه آغاز کرده بود و تا اواخر امروز به فعالیت خود در جنوب استان ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش در اشنویه ۷.۴ میلی‌متر ثبت شد و بارش‌ها در نقده ۳.۴ میلی‌متر، پیرانشهر ۲.۲ میلی‌متر، مهاباد ۲.۲ میلی‌متر و بوکان ۱.۴ میلی‌متر گزارش شد و ارتفاع برف در نقده ۳ سانتی‌متر، مهاباد و پیرانشهر نیز به ۲ سانتی‌متر رسید.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته تکاب و پلدشت با حداکثر دمای ۲ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و چالدران با حداقل دمای منفی ۱۲ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین منفی ۲ و منفی یک درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گفته محمدپور، با خروج سامانه بارشی از منطقه دمای هوا از فردا به صورت تدریجی بین ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند و در صورتی که الگو‌های هواشناسی تغییر پیدا نکند از روز یکشنبه نیز سامانه بارشی جدیدی این منطقه را فرا می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.