میلی از قصد خود برای انتقال سفارت آرژانتین به قدس شرقی خبر داد

رئیس‌جمهور آرژانتین حین ورود به اراضی اشغالی گفت که قصد دارد سفارت خود را به قدس شرقی منتقل کند.

خاویر میلی، رئیس‌جمهور آرژانتین امروز سه‌شنبه پس از ورود به اراضی اشغالی اعلام کرد که قصد دارد سفارت این کشور را از تل آویو به قدس شرقی منتقل کند.

به گزارش تله تریدر، رئیس جمهور تازه منتخب آرژانتین در فرودگاه بن گوریون مورد استقبال یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی قرار گرفت. میلی پس از فرود در فرودگاه تصمیم خود را برای انتقال سفارت آرژانتین به قدس شرقی اعلام کرد.

میلی ضمن حمایت از جنگ اسرائیل در غزه، این جنگ را دفاع اسرائیل از خود قلمداد کرد و خود را متحد سیاسی اسرائیل معرفی کرد. او نوامبر گذشته در مراسمی یهودی در بوئنوس آیرس، پایتخت این کشور شرکت کرد و «سوگند یاد کرد که از یهودیان و اسرائیل حمایت کند.»

انتظار می‌رود که مایلی اواخر امروز با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی و فردا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم دیدار کند.

دفتر بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای از اعلام رئیس جمهور آرژانتین مبنی بر انتقال سفارت به قدس شرقی استقبال و اعلام کرد: «نخست وزیر پس از انتخاب رئیس جمهور میلی این موضوع را در میان گذاشت و از این که رئیس جمهور به وعده خود عمل کرد، استقبال می‌کند. نتانیاهو فردا با رئیس جمهور میلی دیدار خواهد کرد و در مورد ادامه تقویت روابط با وی گفتگو خواهد کرد.»

ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی تندروی اسرائیل نیز در پیامی ضمن «دوست» خطاب کردن رئیس جمهور آرژانتین از تصمیم او استقبال کرد. 

در سال ۲۰۱۷، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، قدس شرقی را رسما به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت خود را به این شهر منتقل کرد که نشان دهنده تغییری تاریخی از موضع دیرینه واشنگتن در قبال مسئله اسرائیل و فلسطین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار