ارتش آمریکا: انصارالله شش حمله را در دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادند

سنتکام در پیامی از ۶ حمله موشکی انصارالله یمن به دو کشتی انگلیسی و یونانی خبر داد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام (CENTCOM) در پیامی در شبکه اجتماعی X، اعلام کرد که نیرو‌های انصارالله یمن شش موشک بالستیک ضد کشتی (ASBM) به سمت دریای سرخ جنوبی و خلیج عدن پرتاب کردند.

سه موشک بالستیک ضد کشتی به سمت یک کشتی فله بر یونانی ام وی استار ناسیا MV Star Nasia در خلیج عدن پرتاب شد. این کشتی خسارت جزئی را گزارش کرد، اما هیچ صدمه‌ای به دلیل انفجار یکی از موشک‌ها در نزدیکی کشتی گزارش نشد. موشک دوم خسارتی به دنبال نداشت و موشک سوم توسط ناو یو اس اس لابون رهگیری و منهدم شد. سنتکام ادعا کرد که کشتی ام وی استار ناسیا همچنان قابلیت حرکت دارد.

کشتی باری ام وی مورنینگ تاید MV Morning Tide متعلق به انگلیس که با پرچم باربادوس تردد می‌کرد در دریای سرخ جنوبی با سه فروند موشک بالستیک ضد کشتی ASBM دیگر مورد حمله قرار گرفت، اما آسیبی ندید و گزارشی از زخمی شدن خدمه آن گزارش نشد.

از ۱۲ ژانویه جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی حملاتی را به پایگاه‌های نظامی انصارالله در مناطق مختلف یمن انجام داده‌اند تا توانایی حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ را از آن‌ها سلب کنند، اما انصارالله تأیید می‌کنند که این حملات بر توانایی‌های نظامی آن‌ها تأثیری نمی‌گذارد و آن‌ها حملات خود را که از اواسط نوامبر آغاز شد، به کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر اسرائیل هستند تا پایان مخاصمات در نوار غزه ادامه خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
افرین ماشالله انشاالله بارک الله کفار نابود کنید جنگ جنگ تا رفع فتنه در جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
درود به يمن
ماشاالله
آخرین اخبار