سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی در بخش معدن آذربایجان شرقی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی در بخش معدن استان خبر داد.

آقای عظمایی با اشاره به روند رو به افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان آذربایجان شرقی گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۳۸ فقره پروانه بهره‌برداری از معادن جدید با میزان سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزایش یافت.

آقای عظمایی افزود: بر این اساس اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر در بخش معدن فراهم شده است که در مجموع پنج هزار نفر و ۱۰۰ نفر در بخش معدن استان اشتغال دارند.

وی ادامه داد: امسال ۷۳ فقره پروانه اکتشاف معدن با مساحت یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع صادر شده که نسبت به مدت مشابه حدود سه برابر افزایش داشته است.

آقای عظمایی گفت: این موضوع نشان دهنده افزایش فعالیت‌های پی‌جویی و اکتشاف برای توسعه و تکمیل زنجیره معادن در آذربایجان شرقی است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۱ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود ۹۸ کیلومتر مربع صادر شده است اظهار کرد: رشد ۲ برابری در مساحت نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان‌دهنده افزایش علاقمندی برای توسعه فعالیت‌های معدنی در استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین از احیا و فعال سازی ۳۰ معدن در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: امسال حدود ۱.۵ همت (۱۰ هزار میلیارد ریال) حقوق دولتی معادن وصول شده است.

برچسب ها: سازمان صمت ، بخش معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار