بهره گیری از هنر برای ارتباط با نسل جدید لازم و ضروری است

مشاور ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در امور فرهنگی، در سومین جشنواره شعر و داستان نبوی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، به ضرورت بهره گیری از هنر در مسائل فرهنگی و تعامل با قشر جوان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، سن بنیانیان، با تبریک فرا رسیدن مبعث پیامبر اسلام (ص) و ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهیختگان، شاعران و نویسندگان، از تلاش‌های فراوان دست اندرکاران برگزاری جشنواره تقدیر و تشکر نمود و عنوان کرد: یکی از رسالت‌های مهم در دانشگاه گسترش و توسعه فرهنگ است و این امر با تعامل و ارتباط اثرگذار جوانان و دانشجویان انقلابی و مذهبی با دیگر اقشار جامعه و به ویژه دانشگاه و مدارس میسر خواهد شد.

مشاور ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در امور فرهنگی، با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید دارای کارکرد و اثر مناسب و مطلوب باشد، گفت: استادان مجرب و توانمند، هم از نظر فکری و هم هنری، باید برنامه‌های مناسبی را اجرا و عملیاتی نمایند، باید به صورت ویژه در نظر داشته باشیم که با کمک نسل متدین دانشگاه، می‌توانیم آن عزیزانی که از ما فاصله گرفتند را به سمت اسلام، انقلاب و ایران عزیز جذب کنیم.

این مسئول دانشگاهی اظهار نظر کرد: دانش آموزان و دانشجویان متدین، طوری رفتار کنند که افرادی دارای تعهد و تقید کمتر، دوستشان داشته باشند و به سمت آن‌ها بیایند، برای اینکه این دوست داشتن اتفاق بیفتد، یک سرفصلش شیرین کردن بچه‌های حزب اللهی‌ها است، این شیرین شدن مستلزم افزایش دانش و مهارت و کاربرد هنر است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نگاه متفاوت به قشری که دارای پایبندی کمتر هستند، گفت: مقام معظم رهبری مرتب تذکر می‌دهند که این قشری که از ما فاصله گرفتند مسلمان و متدین هستند که باید آن‌ها را در بغل بگیریم و این لازمه توسعه و تعالی فرهنگ و ارزش در کشور می‌باشد.

مشاور ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در امور فرهنگی، با تاکید بر بهره گیری از فضائل و ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت محمد (ص)، ایشان را نقطه تلاقی و چکاد مودت و تعامل بشریت برشمرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری ۱۶ سال پیش مطرح کردند که مدیران برای تصمیمات مهم باید پیوست فرهنگی تهیه کنید، پیامبر بزرگ اسلام یک رکن ارزشمند و یک شاخص منیع بوده که می‌تواند در اکثر برنامه‌های سازمان‌ها مثمر ثمر باشد.

دکتر بیانیان افزود: درخواستم این است که برای دوره‌های بعد یک اتاق فکر درست کنیم تا برنامه ریزی درست و مناسب جهت بهره گیری از هنر برای جذب افراد داشته باشیم، هنر این ظرفیت را دارد که عزیزانی که از ما دور شدند به وسیله هنر آن‌ها را آشتی بدهیم و امیدوارم که بتوانیم دانشگاه آزاد اسلامی را مرکز تحول فرهنگی و هنری در کشور نماییم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان پیش از آغاز مراسم حاضرین، مهمانان و مدعوین با شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان تجدید میثاق نمودند.

گفتنی است:  در سومین جشنواره شعر و داستان نبوی که با همکاری موسسه علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد از کتاب شعر «از مزرعه ما» دکتر عباس باقری شاعر استانی رونمایی و در پایان مراسم از شاعران، نویسندگان، داوران و مهمانان جلسه با اهدا لوح و هدایایی تشکر و قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار