شایسته‌سالاری معیار مهم برای انتخاب کاندیدای اصلح است

عضو هیئت‌علمی علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان گفت: اگر جامعه به دنبال فرد اصلح باشد؛ یعنی به دنبال شایسته‌سالاری است و در این صورت است که تأثیرات مثبت در جامعه رخ خواهد داد.

 احمدرضا طاهری   با بیان اینکه یک، فرد اصلح می‌بایست در مدیریت امور فوق‌العاده قوی باشد، بیان کرد: اگر فرد اصلح مدیریت خوبی داشته باشد می‌تواند متخصصین، کارشناسان و مشاوران نخبه را در زمینه‌های مختلف دور خود جمع کند و از آنها بخواهد که در حوزه‌های مربوطه اظهارنظر کنند و یا به حل مسائل بپردازند.

وی ادامه داد: یک سیاستمدار خوب باید بتواند این روند را به‌خوبی مدیریت کند. بعضی از نمایندگان، مشاوران خوبی ندارند، درحالی‌که مشاوره در امور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی یک کار حساس و تخصصی است.

طاهری با اشاره به وی اینکه یک نماینده باید مطلع به مسائل سیاسی و حقوقی باشد، افزود: آشنایی با علم حقوق برای نمایندگان خیلی مهم است چرا که آشنایی به علم حقوق باعث می‌شود که یک نماینده حدود و اختیارات خود را بداند.

رئیس انجمن ایرانی مطالعات غرب آسیا شعبه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یک نماینده باید دارای روابط‌عمومی بالا بوده و شخصیت کاریزماتیک داشته باشد. این موجب می‌شود که نماینده مجلس در پیگیری کارها و مشکلات موفق عمل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار