۴۱ درصد سد‌های کردستان پرآب هستند

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: حدود ۴۱ درصد سد‌های استان پرآب هستند که این عدد نسبت به سال گذشته نشانگر افزایش حجم ورودی آب به سد‌ها است.

آرش آریانژاد مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: میزان بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود ۱۹۰ میلیمتر بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۱ میلیمتر بود. 

وی افزود: با توجه به رواناب‌هایی که از ابتدای سال آبی جاری در استان شاهد بودیم، حدود ۴۱ درصد سد‌های استان پرآب هستند که این عدد در سال گذشته حدود ۳۴ درصد بود و این نشانگر میزان افزایش حجم ورودی آب به سد‌ها است.

آریانژاد اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به اینکه رژیم بارش‌های اخیر عمدتاً برف بوده این موضوع به تغذیه منابع آب زیرزمینی کمک شایانی می‌کند.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به بخشی از عملکرد شرکت آب منطقه‌ای کردستان از بهمن سال گذشته تا بهمن ماه سالجاری نیز اشاره و خاطر نشان کرد: وزارت نیرو در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام داشت و تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی که جزو مطالبات چند ساله و بحق مردم شریف استان بود در دور دوم سفر هیئت دولت به کردستان، محقق شد.

وی، اظهار داشت: ۱۲ طرح و پروژه از سوی وزارت نیرو در کردستان به عنوان طرح‌های اولویت‌دار مطرح شدند که با تزریق اعتبارات نقدی مناسب و بموقع و کار جهادی شبانه روزی مجموعه این شرکت، این پروژه‌ها که بعضاً بیش از ۲۰ سال به تعویق افتاده بودند، به بهره‌برداری رسیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.