اجرای ۱۳۹ هزار متر مربع سنگفرش در روستا‌های استان قزوین

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: با اجرای ۱۳۹ هزار متر مربع سنگفرش در روستا‌های قزوین نسبت به مدت مشابه سال قبل سه و نیم برابر افزایش داشته است.

لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: اجرای سنگفرش در روستا‌های این استان برای سال جدید ۱۳۹ هزار متر مربع بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش سه و نیم برابری همراه است.

غریب افزود: میزان سنگفرش انجام شده در روستا‌های استان قزوین طی سال گذشته ۳۰ هزار متر مربع بود که امسال و براساس خواسته روستایان و همت شورا‌ها و دهیاران این اقدام مهم به میزان قابل توجهی رشد داشته است.

وی به دیگر اقدامات عمرانی در روستا‌های استان پرداخت و گفت: ۱۴۲ هزار متر جدول گذاری، یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت، احداث ۱۰ هزار و ۹۶۷ متر مکعب دیوار سنگی، احداث هفت هزار و ۲۵ متر مربع بوستان و فضای سبز، نصب ۷۲۷ سطل زباله و ۲۲۴ پل فلزی تنها بخشی از اقدامات انجام شده در سال جدید بوده است.

غریب با بیان اینکه ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی در روستا‌های استان قزوین هزینه شده است، ادامه داد: تمام طرح‌های عمرانی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت و دارای دهیاری به مرحله اجرا گذاشته شدند.

به گفته این مسئول، امسال همچنین ۲۰ هزار نفر ساعت آموزش دهیاران و شورا‌ها در استان قزوین انجام شده که بخش قابل توجهی مربوط به توانمندسازی دهیاران و شوار‌ها در حوزه امورات اداری بوده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین بیان کرد: در حوزه جمع آوری پسماند که با مدیریت دهیاران انجام می‌شود، به ازای هر نفر ساکن روستا ماهانه ۱۵۰ هزار ریال لحاظ شده تا جمع آوری و انتقال پسماند به شکل مستمر انجام شود.

استان قزوین دارای ۸۴۳ روستای دارای سکنه و ۶۷۶ دهیاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.