آبادان و خرمشهر قطب ورزش های آبی ایران

وزیر ورزش و جوانان در سفر به آبادان و با اشاره به تخصیص اعتبار به طرح های ورزشی خوزستان، آبادان و خرمشهر را قطب ورزش های آبی کشور معرفی کرد.

وزیر ورزش و جوانان در دومین روز سفر به خوزستان، با حضور در ورزشگاه ۵ مهر آبادان وضعیت این ورزشگاه را مورد بررسی قرار داد.

کیومرث هاشمی در این بازدید میدانی گفت: هزار میلیارد تومان برای ۲۵۰ طرح ورزشی به استان خوزستان تعلق گرفته است که ۲۰۰ میلیارد تومان از آن به ساخت یک ورزشگاه فوتبال در آبادان اختصاص داده شده است و در آینده‌ای نزدیک این طرح جرایی می شود.

او تاکید کرد خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر با سه رودخانه می‌تواند به قطب ورزش‌های آبی کشور تبدیل شود.

وزیر ورزش و جوانان در نشست هم اندیشی با مسئولان ورزش بانوان استان‌های سراسر کشور  گفت :برنامه ملی ورزش بر اساس نگاه ویژه به ورزش همگانی و ورزش قهرمانی است، در ورزش بنیادین نقش بانوان یک نقش اصلی است و بانوان در کانون این سند قرار دارند.

کیومرث هاشمی در مورد خصوص رونمایی از آمایش سرزمینی گفت: این سند به طور دقیق در ارزیابی‌ها به ما می‌گوید در کدام منطقه و استان نیاز به توسعه کدام رشته یا مکان ورزشی است، به طور مثال شخصی در یکی از استان‌ها ورزشگاهی ۲۵ هزار نفری فوتبال می‌سازد که هیچ فوتبالیستی در آن استان وجود ندارد یا کمتر به رشته فوتبال اهمیت داده می‌شود، اما در همین شهرستان آبادان که مهد فوتبال کشور است یک ورزشگاه در شان مردم فوتبال دوست و فوتبال فهم آبادان نداریم و بی عدالتی در گسترش اماکن ورزشی است.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: با اجرای صحیح آمایش سرزمینی قطعا می‌توانیم به پیشرفت ورزش در هر استان با توجه به اقبال مردم هر استان برسیم. 

وی در بخش بانوان هم یادآور شد: تنها هزار و ۶۰۰ بانوی ورزشی بیمه شده داریم که این موضوع در بخش اقایان چهار و نیم درصد بیشتر است. در بحث اساسنامه فدراسیون‌ها با یک اساسنامه واحد نمی‌توان همه فدراسیون‌ها را مدیریت کرد.

وزیر ورزش گفت :  باید با استفاده از قوانین کشور نگاه دولتی را از فدارسیون‌ها ورزشی جدا کنیم، با توجه ظرفیت‌های فدراسیون‌ها و با قوانین داخلی و بین المللی هر اساسنامه را ویژه همان فدارسیون تدوین کنیم. 

هاشمی خاطر نشان کرد: پیش نیاز به ثمر رسیدن این اسناد، خانواده است و مادران به عنوان اولین مربی شناخته می‌شوند. 

ساختار در ورزش ایجاد می‌شود، اما عملکرد بانوان در این راستا بسیار مهم است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: باید از ظرفیت آموزش و پرورش به نحوی استفاده کنیم تا با کشف استعداد‌ها از دوران ابتدایی بتوانیم ورزش قهرمانی را تقویت کنیم. ما در وزارت ورزش ۱۵ هزار نفر را استخدام کردیم تا در مدارس به عنوان مربیان ورزش فعالیت کنند، اما در گذر زمان این رویکرد تغییر کرد.

به گفته او تا پایان سال طرح ملی ورزش همگانی با کمک فدراسیون ورزش‌های همگانی و وزارت آموزش و پرورش در مدارس دوره ابتدایی تا پایان سال اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.