پوتین: وضعیت اوکراین برای روسیه مسئله مرگ و زندگی است

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد موضوع اوکراین برای این کشور مسئله مرگ و زندگی و برای غرب نه چندان مهم است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که وضعیت اوکراین برای روسیه یک موضوع مرگ و زندگی است، در حالی که غرب چندان اهمیتی نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، پوتین این اظهارات را در مصاحبه با پاول زاروبین، روزنامه‌نگار رادیو و تلویزیون دولتی روسیه بیان کرده و در ادامه گفت: مهم است که برای بینندگان روسی و خارجی مشخص شود که روسیه چقدر به هر چیزی که درخصوص اوکراین اتفاق می‌افتد، اهمیت می‌دهد.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: برای آن‌ها (غرب) این به بهبود موقعیت تاکتیکی مربوط می‌شود، اما برای ما، این موضوع به سرنوشت ما مربوط می‌شود در واقع موضوع مرگ و زندگی است. می‌خواستم افرادی که به این‌ مصاحبه گوش می‌دهند، متوجه این موضوع شوند.

پوتین اعلام کرد: ما مجبور شدیم به جای راه حل صلح آمیز از ابزار جنگ استفاده کنیم ولی در همان زمان نیز به دنبال راهی مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به درگیری بودیم و در مذاکرات استانبول نیز روی بعضی مولفه ها به توافق رسیدیم.

روسیه دوم اسفند ۱۴۰۰ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و پس از آن درگیری میام روسیه و اوکراین شروع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
برای دنیا هم مسئله مرگ و زندگیه چون اگه آمریکا بتونه روسیه رو نابود کنه نابود کردن چین و هند و بقیه قدرت‌های اتمی هم راحته
آخرین اخبار