معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نرخ فوتی‌های ناشی از حوادث شغلی در کشور ۱۱ درصد کاهش یافت

رعیتی فرد گفت: با تلاش و اقدامات صورت گرفته در حوزه ایمنی و بهداشت کار، سال گذشته میزان فوتی‌های ناشی از حوادث شغلی در کشور ۱۱ درصد کاهش یافته است.

علی حسین رعیتی فرد در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی مستقر در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار   اظهار کرد: اقدامات موثری در خصوص کاهش حوادث ناشی از کار، گسترش آموزش و رعایت نکات ایمنی در دولت سیزدهم صورت گرفته و منجر به کاهش آمار تلفات و حوادث کار شده است.

وی افزود: در زمان شروع بکار این دولت، آمار فوتی های ناشی از کار ۸۰۰ نفر بود که با تلاش انجمن‌های صنفی ایمنی، کارگاه‌های حفاظتی و بازرسان کار، این آمار در پایان سال گذشته به ۷۱۱ نفر رسید که کاهش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توجه به استقرار صنایع مختلف در سواحل مَکُران، راه اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در این منطقه ضروری و همکاری و پشتیبانی بیشتر در این خصوص مورد تاکید است.

وی داشتن محیط کار سالم و ایمن را یکی از حقوق بنیادی نیروی کار عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی، فضای سالمی برای محیط و نیروی کار فراهم شده و با کمک شرکای اجتماعی و دستگاه‌های مربوط در مسیر کاهش بیماری‌های شغلی گام برداریم.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
دلی نقص عضو زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
در ایران فقط طرف کارفرما رو میگیرن و حق کارگر رو ضایع میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
به خاطر اینکه بیکارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
کاهش نیافته بی کاری افزایش یافته
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۲۳:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
البته اینکه فوتی‌های ناشی از حوادث شغلی در کشور ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده خیلی هم عالی ولی باید به این مطلب فکر هم کنیم که تعدیل نیروها در این دو ساله خیلی بیشتر از دوره قبلی است و علت این کاهش هم بی تاثیر با این تعدیل ها نیست ... اصلا دیگه کارگری نمونه که بخواد حادثه ایی رخ بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
در واقع موقعیت شغلی کاهش یافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
چون بیکاری افزایش یافته عمو.واقعا خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
همه چی گل و‌بلبل
آخرین اخبار