ناتو از روز‌های سخت جنگ اوکراین می‌گوید

دبیرکل ناتو در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که جنگ اوکراین به مرحله دشواری رسیده است و ناتو پیروزی‌های روسیه را زیر نظر دارد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با بیان اینکه وضعیت در میدان نبرد روسیه و اوکراین دشوار است و پیشروی‌های روسیه از نگاه ناتو دور نمانده، اعلام کرد جنگی که مرحله‌ای پیش می‌رود، قابل پیش‌بینی نیست.

به گزارش فرانس ۲۴، دبیر کل ناتو در حاشیه کنفرانس مونیخ گفت که انتظار می‌رود کنگره آمریکا راهی برای توافق بر سر ادامه حمایت از اوکراین به عنوان کمک اضافی بیابد.

کمک به اوکراین در حال حاضر در مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوریخواهان است، متوقف شده است.

او در پاسخ به سوالی درباره اظهارات دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در رابطه با ناتو گفت: بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، واشنگتن متحد متعهد ناتو باقی خواهد ماند.

استولتنبرگ با اشاره به اظهارات ترامپ که در آن گفته بود روسیه را تشویق می‌کند هر کاری که می‌خواهد با هر کشور عضو ناتو که به اندازه کافی هزینه نمی‌کند، انجام دهد، تاکید کرد که داشتن ناتوی قوی به نفع امنیت آمریکاست. 

سازمان اطلاعات نروژ پیش از این اعلام کرده بود که معتقد است مسکو در جنگ در حال به دست آوردن نتایج دلخواه خود است. روسیه در ضربه‌ای به کی‌یف، آخر هفته گذشته پس از خروج نیرو‌های اوکراینی اعلام کرد که کنترل شهر آودیوکا را به دست گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار