فیبر نوری به روستا‌ها می‌رسد

نهضت فیبر نوری به روستا‌های خراسان جنوبی رسیده و تاکنون با ایجاد ۶۰ کیلومتر فیبر ، روستاهای استان از ظرفیت شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

بهی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از ابتدای دولت تاکنون با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد تومانی ۳۲۵ روستا با مجموع جمعیت ۳۰ هزار خانوار از ظرفیت شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

او افزود: از حیث دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به مرز ۸۰ درصد در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار رسیدیم و از حیث مکالمه به آمار ۹۵ درصدی رسیدیم که باقی مانده روستا‌ها در نقاط کوهستانی هستند و انجام شرایط و پیش نیاز‌های دسترسی آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات در دست اجراست.

بهی بیان کرد: علاوه بر اجرای دکل، اجرای فیبر نوری برای روستا‌های استان را در دستور کار داریم که ۲۶۰ کیلومتر فیبر نوری از حوزه شهرستان نهبندان تا شهر خوسف در دست اجرا و تاکنون ۶۰ کیلومتر از آن به طور کامل اجرا شده است و تمام روستا‌هایی که در این مسیر هستند از ظرفیت ارتباطات روستایی در بستر فیبر نوری بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه مهم دیگر دولت این است که فیبر نور را به منازل و کسب و کار هتغ برساند؛ در همین جهت حدود ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری با سرمایه‌گذاری ۲۱۰ میلیارد تومان به همت اپراتور دومی قرار است در شهر بیرجند انجام شود و تفاهم نامه آن با شهرداری بسته شده و هم اکنون در صحن شورا در حال بررسی است که تا اوایل پاییز سال آینده دسترسی مردم شهر بیرجند به فیبر نوری ایجاد می‌شود و سرعت یک گیگابایت در ثانیه را برای اینترنت تجربه می‌کنند.

او عنوان‌کرد: از هفته دولت تا دهه فجر امسال با سرمایه‌گذاری ۱۲۵ میلیارد تومانی در قالب احداث ۱۴ سایت جدید و ارتقا ۲۹ سایت، ۵۹ روستای جدید با مجموع جمعیت شش هزار خانوار به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند.

برچسب ها: فیبرنوری ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار