در شبکه خبر بررسی شد؛

حذف کنکور؛ آری یا خیر؟!

موضوع حذف کنکور که موافقان و مخالفانی دارد؛ بارها مورد بررسی قرار گرفته است.

چند سالی است که موضوع حذف کنکور و اعمال سوابق تحصیلی به جای آن٬ از موضوعات مورد بحث و همراه با نظرات متفاوت است.

در همین راستا امرایی، عضو كمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت و ناصر کوهستانی، کارشناس آموزش و پرورش با حضور در برنامه بالاتر شبکه خبر به بیان نظرات خود در این خصوص پرداختند.

موافقان و مخالفان کنکور چه می گویند؟

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: بر اساس آمار سازمان سنجش بیش از ۸۰ درصد از داوطلبان کنکور موافق کنکور و مخالف حذف آن هستند.

دلیل مخالفت دانش آموزان با تاثیر معدل و حذف کنکور بر اساس نظر عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت

ناصر کوهستانی، کارشناس حوزه‌های آموزش‌و‌پرورش نیز گفت: سال ۱۴۰۰ از ۴۵۰ هزار داوطلب رشته تجربی ۴۲۰ هزار نفر یک درس را منفی زده اند. میانگین درس ریاضی در رشته انسانی ۱/۹ درصد بوده و این درس در رشته ریاضی ۳/۹ درصد بوده است.

کارشناس حوزه‌های آموزش‌و‌پرورش همچنین گفت: دغدغه کنکور باعث شده است دانش آموزان به ادبیات، تاریخ، جغرافیا و فرهنگ این کشور بها ندهند.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت هم بیان کرد: درباره اعداد گفته شده از جمله عددی که وزیر آموزش و پرورش که گفته بود گردش مالی کنکور ۶۰ هزار میلیارد است؛ ما تحقیق کردیم. اعداد و ارقام پشت جلد همه کتاب های کمک آموزشی به این اعداد نمی رسید.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: از ۴۰ نفر رتبه برتر کنکور بیش از ۶۰ الی ۷۰ درصد از مدارس خاص بودند.

صحبت‌های عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت در خصوص مصوبه کنکوری خطاب به تصمیم‌‌گیرانی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند 

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت افزود: مصوبه جدید کنکوری از نظر ریاضی ایراد دارد. شما نود بار می‌خواهید آزمون بگیرید از دانش آموزان، کجا استرس را کم کردید؟

کارشناس حوزه‌های آموزش‌و‌پرورش هم گفت:ما برای ۱۰ تا ۱۵ درصد دانشگاه‌ها رقابت می‌کنیم، باید مانند همه کشورهای دنیا سابقه تحصیلی را مد نظر قرار دهیم.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد زرقانی
۰۹:۱۱ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
باسلام درمورد سوال "حذف کنکور آری یا نه؟"
باید عرض کنم که جوابش بسیار ساده است. تغییر دوره‌های آموزشی راه چاره است. یعنی ابتدا یک دوره دوساله فوق دیپلم با استفاده از سوابق آموزشی دانشجو جذب کند. برای دوره ۴ساله بعد که شامل ۲سال آخر لیسانس و ۲سال فوق لیسانس می‌شود، کنکور سراسری بصورت ۲مرحله‌ای تستی و تسریحی مانند قدیم برگزار شود. باسپاس
محمد زرقانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
کنکور نباید حذف شود. چون اگر حذف شود، تقلب و بی عدالتی گسترش می یابد و به ضرر داوطلبان خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۳۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
تاثیر قطعی معدل زیان اور ترین کار بود در کنار مافیای کنکور مافیای معدل و مدارس ایجاد شده اینها به کنار چرا باید دیپلمی که یکبار با معدل خوب گرفتم رو دوباره برای شرکت در کنکور ترمیم کنم و میلیون ها تومن هزینه کنم تقلب و تصحیح سلیقه ای هم که جای خود دارد این مصوبه هیچ نفعی برای دانش اموز و قشر متوسط که درگیری اقتصادی دارند ندارد خواهشا بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
افسانه حذف کنکور کی تموم میشه
آخرین اخبار