سی ان ان: آمریکا اعتراف کرد که حملات علیه یمن در دریای سرخ بی‌اثر است

ایالات متحده دریافته است که راهبرد‌های نظامی که علیه نیرو‌های مسلح یمن استفاده می‌شود، پوچ، بی‌فایده و بی‌اثر بوده است.

بر اساس گزارش سی ان ان به نقل از مقامات آگاه، میزان و دفعات حملات آمریکا و انگلیس به اهداف یمنی در پاسخ به هدف قرار دادن کشتی‌های غربی در دریای سرخ، نتایجی را که آمریکا می‌خواهد به همراه نداشته است.

در این گزارش آمده است که این حملات باعث شد نیرو‌های یمنی که در حمایت از مردم غزه این عملیات نظامی خود را در دریای سرخ آغاز کرده اند، عمیق‌تر و قوی‌تر حرکت کنند و بهتر پنهان شوند.

پیشتر، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن طی یک سخنرانی تلویزیونی گفت که نیرو‌های مسلح یمن موشک‌های موجود در زرادخانه خود را به حدی توسعه داده‌اند و آنقدر پیشرفته‌تر شده است که نیرو‌های آمریکایی قادر به رهگیری آن‌ها باشند؛ آن‌ها نتوانسته اند مانع رسیدن آن‌ها به کشتی‌های خود شوند.

وی گفت: نیرو‌های مسلح یمن با توجه به آخرین تحولات در کرانه باختری اشغالی و نوار غزه به حمایت از مردم مظلوم فلسطین از طریق دریا‌های سرخ و عرب ادامه خواهند داد.

وی افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل هر گونه نسل کشی، قتل و گرسنگی را علیه مردم فلسطین در غزه انجام داد، در حالی که ایالات متحده بر مشارکت در این جنایات با ارائه تسلیحات به اشغالگران اسرائیلی اصرار دارد، همچنین اکثریت کشور‌های جهان بیکار مانده اند و حتی تا حمایت از اشغالگری اسرائیل پیش می‌رود.

 برد کوپر، معاون نیروی دریایی ایالات متحده، طی مصاحبه‌ای در برنامه ۶۰ دقیقه شبکه CBS گفت که درگیری علیه نیرو‌های مسلح یمن در دریای سرخ یکی از مهم‌ترین نبرد‌های دریایی است که ایالات متحده طی دهه‌های گذشته با آن مواجه شده است. 

برد کوپر گفت: «من فکر می‌کنم شما باید به جنگ جهانی دوم برگردید، جایی که کشتی‌هایی دارید که درگیر نبرد هستند. " به آن‌ها تیراندازی می‌شود، به ما تیراندازی می‌شود، و ما تیراندازی می‌کنیم.»

کوپر، معاون فرماندهی مرکزی ایالات متحده، به اودانل اطلاع داد که تقریباً ۷۰۰۰ ملوان از نیروی دریایی به دریای سرخ اعزام شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
امریکا توسط فقیرترین کشور مسلمان شکست خواهد خورد تا بدانند خدا با حق همراه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
اسراییل تو غزه است ولی نمیتونه غزه رو بگیره وای به حال اینا که تو یمنم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
یمن مرد روزهای سخت است
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۵:۲۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
همان اول من به شما گفتم که با این همه اندیشکده های عریض و طویل چیزی از تاریخ بارتان نیست قبول نکردید
آخرین اخبار