۲۲۴ طرح اقتصادی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۲۴ طرح اقتصادی در دولت سیزدهم با ۱۳۹ هزار میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری رسیده است.

حسین سپهری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بهره‌برداری ۲۲۴ طرح اقتصادی در استان، گفت: ٣٢ طرح جدید با ۳۸۸ هزار میلیارد ریال هم تعریف و برای بیش از ٢۶ هزار شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به سهم شاغلان در بخش‌های مختلف استان، اضافه کرد: در پاییز امسال ۲۹.۳ درصد شاغلان استانی در بخش کشاورزی، ۲۴.۱ درصد در بخش صنعت و ۴۶.۶ درصد ردر بخش خدمات اشتغال داشتند.

سپهری بیان کرد: ۹۱ درصد اشتغال استان در بخش خصوصی و بقیه در بخش عمومی است که سهم خصوصی نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۸۸ درصد بوده افزایش دارد.

وی گفت: بکارگیری لفظ محرومیت برای استان درست نیست و عقب ماندگی‌ها ناشی از عوامل مختلف بوده و در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در استان در حوزه توسعه انجام گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی افزود: سهم استان در اعتبارات مصوب به ۴۹ هزار میلیارد ریال رسیده که رشد ۵٩ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰داشته و در تخصیص اعتبارات نسبت به سال ١۴٠٠ که ۴٠ درصد بود با رشدی مطلوب به ۷۸ درصد در سال ١۴٠١ رسیده که رشد حدود ۲ برابری نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تاکنون حدود پنج هزار پروژه نیمه تمام با اعتبار۴۴۰ هزار میلیارد ریال تکمیل شده و ٣۶۵ پروژه جدید با ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز نیز تعریف شده است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: در سفر‌های شهرستانی استاندار و مدیران استانی هزار و ۴۱۵ مصوبه عمرانی و ٣٠٩ مصوبه اقتصادی با برآورد مالی ۲۰ هزار میلیارد ریال تعریف شد که اغلب آن‌ها شامل ٧۵ درصد به سرانجام رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.