ترامپ در انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی نیکی هیلی را شکست داد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا توانست در انتخابات مقدماتی در کارولینای جنوبی نیکی هلی را شکست دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، روز شنبه پنجم اسفند ماه (به وقت محلی) توانست در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ در کارولینای جنوبی بر رقیب خود نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، غلبه کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیکی هیلی که سابقه دو بار فرمانداری ایالت کارولینای جنوبی را در کارنامه خود داشت، امیدوار بود بتواند این بار ترامپ را در این منطقه شکست دهد.

با شمارش حدود ۸۰ درصد از آرا، دونالد ترامپ توانسته است که بیش از ۶۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهد و نیکی هیلی نیز ۳۹ درصد آرا انتخابات مقدمات حزب جمهوری‌خواه در کارولینای جنوبی را کسب کرده است.

دونالد ترامپ با پیروزی در کارولینای جنوبی، موقعیت خود را به عنوان کاندیدای نهایی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تحکیم کرد.

نیکی هیلی شامگاه شنبه در سخنرانی در جمع هوادارانش با قبول شکست در انتخابات مقدماتی در کارولینای جنوبی، به دونالد ترامپ تبریک گفت. سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل با این حال تاکید کرد که در رقابت‌های درون حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری باقی خواهد ماند.

نیکی هیلی تصریح کرد که در ۱۰ روز آینده خود را برای انتخابات مقدماتی پنجم مارس که به عنوان «سه‌شنبه بزرگ» شناخته می‌شود، آماده خواهد کرد.

نظرسنجی‌ها پیش از انتخابات مقدماتی در کارولینای جنوبی حاکی از آن بود دونالد ترامپ با حدود ۶۳ درصد در مقابل ۲۵ درصد از نیکی هیلی پیشی خواهد گرفت.

دونالد ترامپ نیز در سخنرانی خود پس از اعلام نتایج اولیه کارولینای جنوبی تاکید کرد که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز پنجم نوامبر ۲۰۲۴ «چشم در چشم» با جو بایدن خواهد شد و به او خواهد گفت: «جو، تو اخراجی.»

این چهارمین پیروزی پیاپی دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار