بازداشت حداقل ۵۰ تن از حامیان فلسطین در آمریکا

اعضای یک سازمان یهودی با رفتن به محل ضبط برنامه‌ای با حضور بایدن توسط پلیس آمریکا بازداشت شدند.

موج اعتراضات مردمی در آمریکا علیه همدستی رسمی آمریکا در جنگ و نسل کشی اسرائیل علیه غزه همچنان ادامه دارد.

به گزارش وب سایت Common Dreams، پلیس شهر نیویورک روز دوشنبه حداقل ۵۰ تظاهرکننده را که در تلاش برای ایجاد اختلال در ضبط برنامه تلویزیونی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بودند، دستگیر کرد. این اعتراض توسط اعضای سازمان «صدای یهود برای صلح» با پوشیدن تی شرت‌هایی که روی آن نوشته شده بود «به نام ما نیست» در مقر NBC در شهر نیویورک انجام شد.

معترضان در مرکز شهر منهتن، جایی که بایدن در حال ضبط مصاحبه با مجری با نام «نمایش آخر شب با ست مایرز» بود، شعار‌هایی علیه جنگ خونین رژیم صهیونیستی علیه غزه سر دادند.

تظاهرکنندگان شعار می‌دادند: «بایدن، بایدن، تو نمی‌توانی پنهان شوی، تو از نسل‌کشی حمایت مالی می‌کنی». در این بنر‌ها از رئیس‌جمهور آمریکا درخواست می‌شد که نسل‌کشی را متوقف کند و برای آتش‌بس دائمی در غزه، جایی که بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی شهید یا زخمی شده‌اند و حدود ۹۰ درصد از مردم از زمان حملات ۷ اکتبر به اجبار آواره شده‌اند، فشار بیاورد.

صدای یهودی برای صلح در نیویورک گفت که سیاست خارجی قتل‌آمیز بایدن به تسریع فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی برای جنایات علیه غزه کمک کرده است. این سازمان همچنین از دولت آمریکا به دلیل نادیده گرفتن حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری (لاهه) در ماه گذشته که علیه رژیم صهیونیستی صادر شد، انتقاد کرد. 

این سازمان اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا باید شروع به پاسخگویی به مردم آمریکا کند، نه به کابینه راست افراطی رژیم صهیونیستی که بی‌مورد غزه را بمباران می‌کند و ۷۰ درصد زیرساخت‌ها از جمله بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و شبکه‌های برق و آب را تخریب می‌کند، جواب پس دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
مرگ بر امریکای جنایتکار ومردم فریب
آخرین اخبار