جنگ‌های بی پایان آمریکا را تکه تکه می‌کند

نزاع در داخل ایالات متحده به دلیل تمام بحران‌های دوران بایدن، آمریکا را به طور فزاینده‌ای بی ثبات می‌کند.

خودسوزی یکی از افسران نیروی هوایی آمریکا در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن واکنش زیادی به همراه داشت. او فریاد «آزادی برای فلسطین» سر داد و سپس خود را به آتش کشید. اضطراب عمومی نه تنها در جامعه، بلکه در نیرو‌های مسلح آمریکا نیز در حال وقوع است.

دموکرات‌های چپ‌گرا تشویق می‌کنند که به بایدن رای داده نشود. انتخابات مقدماتی فردا در میشیگان برگزار خواهد شد، جایی که تعداد زیادی از مسلمانان پراکنده هستند. این شهر همچنین بزرگترین شهر با اکثریت مسلمان در ایالات متحده است. 

مقامات محلی قول داده اند که کمپین ریاست جمهوری بایدن را تحریم کنند. کاخ سفید با عجله، سامانتا پاور، رئیس USAID را به آنجا فرستاد – درست مانند خاورمیانه، تا با مهاجران خارجی مذاکره کند. اما تاثیر زیادی نداشت. رتبه بایدن در میان مسلمانان آمریکا از ۶۹ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۱۶ درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

تنها ۳۰ درصد از آمریکایی‌ها - و تنها نیمی از دموکرات‌ها - از استراتژی بایدن در خاورمیانه حمایت می‌کنند. در انتخابات مقدماتی صدمه چندانی به او نخواهد زد – بایدن رقبای قدرتمندی در آنجا ندارد. اما موقعیت او در رویارویی با ترامپ بیش از پیش متزلزل می‌شود.

در همان میشیگان، ترامپ بایدن را با ۳-۵ امتیاز شکست داد – و این یکی از ایالت‌های کلیدی در انتخابات است. میزان حمایت از ترامپ در میان یهودیان آمریکا نیز در حال افزایش است که همیشه به حزب دموکرات رای داده اند. ترامپ به طور فعال در حال به دست آوردن امتیازات سیاسی است - قول می‌دهد به سرعت به همه جنگ‌ها پایان دهد. 

نزاع در داخل ایالات متحده به دلیل تمام بحران‌های دوران بایدن، آمریکا را به طور فزاینده‌ای بی ثبات می‌کند که این موضوع بحران و احتمال تجزیه آمریکا را به دنبال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار