انگليس مجوز پرس تي‌وي را لغو كرد

سازمان انگليسي نظارت بر رسانه‌هاي اين كشور (آفكام) در يك حركت متناقض و بدون هيچ‌گونه پاسخ درستي به نامه‌هاي مدير شبكه پرس تي‌وي، مجوز اين شبكه در انگليس را لغو و پخش آن را از شبكه "اسكاي" ممنوع كرد.

 

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، آفكام مجوز پرس تي‌وي را با ادعاي آن‌چه آن را نقض استانداردهاي پخش خوانده لغو كرده است.

 آفکام در بیانیه‌اش نوشته است که لغو مجوز، از امروز، جمعه ۲۰ ژانویه، به اجرا گذاشته می شود.

 آفکام روز جمعه مدعي شد که نتوانسته متقاعد شود که پرس تی وی بر برنامه هایی که پخش می کند، کنترل کامل دارد.

حمید عمادی، مدیر تحریریه پرس تی وی در بیانیه ای که در اختیار بی بی سی قرار گرفته، گفته است: از آفکام پرسیدیم اگر پرس تی وی بر برنامه هایش کنترل ندارد، چرا جریمه شده است و اگر کنترل دارد، چرا مجوز آن لغو شده است؟

پرس تی وی همچنین در واکنش به این اقدام آفکام گفته است که بعد از پوشش تلویزیونی سرکوب تظاهرات اعتراض آمیز به برنامه های ریاضتی دولت انگليس در لندن و شهرهای دیگر در ماه اوت، میزان فشار آفکام بر این شبکه تلویزیونی نیز افزایش یافت.

 پيشتر نيز آفكام جريمه‌اي ۱۰۰ هزار پوندي را به پرس تي‌وي تحميل كرده بود.

 آفكام در پي پوشش خبري سركوب تظاهركنندگان ضد رياضت‌هاي اقتصادي در لندن و ديگر شهرهاي انگليس توسط پليس اين كشور، فشار بر پرس تي‌وي را افزايش داد. همچنين گفته مي‌شود كه آفكام ارتباط نزديكي با خاندان سلطنتي انگلستان دارد و اسناد منتشر شده ويكيليكس نشان مي‌دهد كه برنامه‌هاي پرس تي‌وي درباره ازدواج سلطنتي كه بسياري در انگليس، آن را ولخرجي دانستند خشم خاندان سلطنتي را برانگيخته است.

دكتر محمد سرافراز، رييس شبكه پرس تي‌وي در ماه ژانويه در نامه‌اي به آفكام با اشاره به قدرت وزير امور خارجه انگلستان براي عزل و نصب رياست آفكام و اعضايش و حتي قدرت انحلال مؤسسه‌ آفكام، استقلال سازمان نظارت بر رسانه‌هاي بريتانيا را زير سوال برد.

سرافراز همچنين خاطر نشان كرد كه بودجه‌ آفكام بواسطه پرداخت وام دولتي و دريافت كمك‌هاي بلاعوض از سوي دولت انگليس تأمين مي‌شود.

جورج گالووی، نماینده پیشین پارلمان بریتانیا، یکی از سرشناس ترین مجریان برنامه های این شبکه تلویزیونی است. گالووی در گذشته به دلیل نظرات ضد اسرائیلی خود در یکی از برنامه‌هایش در پرس تی وی، از طرف آفکام مورد انتقاد قرار گرفته بود.

گالووی در واکنش به لغو مجوز پرس تی وی گفت: اقدام آفکام، دلایل حقوقی ندارد. تعداد مخاطبان پرس تی وی روز به روز افزایش می‌یابد. دلیل لغو مجوز پرس تی وی، نحوه پوشش وقایعی مانند آنچه در بحرین و عربستان می گذرد، و نیز پوشش خبری "جنایات اسرائیل علیه فلسطینی ها" است.

او در مورد میزان کنترل دفتر پرس تی وی در لندن بر برنامه های این شبکه گفت: شبکه های تلویزیونی فرانس ۲۴ و راشا تودی (شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان متعلق به دولت روسیه) نیز در انگليس به همین شکل فعالیت می‌کنند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار