نجات جان مادر باردار افغانستانی در بابل

معصومه مهرآور بانوی ماما جان مادر باردار افغانستانی و نوزادش را در بابل نجات داد.

بانوی ماما در شهر بابل (شمال ایران) در یک وظیفه شناسی عاشقانه، یک مادر باردار افغانستانی و نوزادش را که در ارتفاعات پربرف این شهر و شرایطی سخت گرفتار شده بود از خطر مرگ نجات داد.

فیلم دقایق مکالمه و علمیات امدادرسانی این کارشناس اورژانس در فضای مجازی، موجی از ابراز محبت را نسبت به این اقدام انسانی برانگیخته است.

معصومه مهرآور که ۲۲ سال سابقه مامایی دارد، درباره جزئیات نجات نوزاد و مادرش در ارتفاعات پربرف بابل گفته است: شام چهارشنبه در تماس با عوامل اورژانس بابل از زایمان یک زن اتباع در ارتفاعات برف گرفته بابل مطلع شدیم؛ بعد از اینکه نوزاد متولد شد با همراه بیمار که بر بالین او بود تماس گرفتم و متوجه شدم که نوزاد هنوز گریه نکرده و جفت در شکم مادر باقی مانده است.

وی ادامه داد: می‌دانستم در چنین شرایطی اگر اقدامات فوری صورت نگیرد ،امکان مرگ مادر و نوزاد وجود دارد، بنابراین بی درنگ امدادرسانی از راه دور را آغاز کردم.

این مامای وظیفه شناس افزود: تمام تلاشم را کردم تا از راه دور به پدر نوزاد آموزش بدهم که چگونه او را به گریه اندازد و تا صدای گریه نوزاد را نشنیدم از تلاش دست برنداشتم، هر چند در دقایقی پدر دقیقا متوجه نمی‌شد که باید چه کاری را انجام دهد.

مهرآور اظهار کرد: بهترین لحظه همان ثانیه‌ای بود که صدای گریه نوزاد بلند شد؛ شنیدان صدای گریه نوزاد، ذوق را در تمام وجودم جاری کرد و شادی مادر، هدیه‌ای بود که به قلبم داده شد.

وی گفت: نوزادان در بدو تولد و در ۲۸ روز اول ممکن است دچار مرگ زودرس شوند که ناشی از رسیدگی‌ نکردن اولیه در زمان تولد است؛ نوزاد اگر در بدو تولد گریه نکند و بدنش ماساژ داده نشود، امکان مرگ او در روز‌های بعدی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
زنده باد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران .زنده باد خانم دکتر زنده باد انسانیت.من خودم از اتباع هستم ولی با اینکار خانم دکتر ایرانی خیلی خوشحال شدم. واقعا عده ای از ایرانی ها باشرف هستن .خدا نگهدارت باشه خانم دکتر عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
چرا تعدادی از همدینان و طایفه شما زیادی خلاف میکنن و همجا بدنامی برای شما ثبت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
زنده باد ایران
آخرین اخبار