آغاز مرحله کشوری مسابقات قرآنی مدهامتان در سنندج

مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور جمعی از مسئولان، قاریان، حافظان و ۲۸۰ برگزیده کشوری شنبه شب آغاز به کار کرد.

مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور جمعی از مسئولان، قاریان، حافظان و ۲۸۰ برگزیده کشوری در ۲ بخش خواهران و برادران شنبه شب در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج آغاز شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در این آیین اظهار کرد: این جشنواره در پنج رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، اذان و حفظ کل و با رقابت ۲۸۰ نفر از سراسر کشور و به مدت ۲ روز در سنندج برگزار می شود.

علی اصغر دریایی افزود: علاوه بر این پنچ رشته، ۲ رشته مفاهیم و حفظ جزء ۳۰ نیز به صورت جداگانه برگزار می شود.

وی ادامه داد: در مجموع در این هفت رشته، ۷۳۱ نفر ثبت نام کردند و بیشترین فراوانی با ۴۰۸ نفر در بخش مفاهیم است.

دریایی ادامه داد: پس از داوری آثار ارسالی توسط داوران، ۶۳ نفر برای شرکت در مرحله کشوری معرفی شدند و هم اکنون از مجموع ۲۸۰ نفری که در این مرحله با هم رقابت می‌کنند، هفت نفر مربوط به استان کردستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کردستان دو سال است که محل تردد زائران اربعین حسینی است و در مواکب اربعین برادران شیعه و سنی در کنار هم به زوار حسینی خدمت می کنند و این بیانگر محبت کردستانی‌ها به اهل بیت(ع) است.

علی اصغر دریایی بیان کرد: ارادت مردم کردستان در اشعار بزرگان اهل سنت از جمله شیخ رضای طالبانی، امام شافعی و سایر بزرگان به وضوح دیده می شود و این مهم پیام بزرگ را به کشور مخابره می کند که وحدت کردستان یک راهبرد است نه یک تاکتیک.

وی گفت: جوانان امروز بیش از همه نیازمند یادگیری قرآن کریم هستند و قرآن کریم می تواند مانع تزلزل در اعتقادات باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.