امواج ناپایدار بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی که با خود افزایش ابر و بارش خفیف برف و باران به همراه دارند، جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود امواج ناپایدار بارشی در شبانه روز گذشته بارش‌های خفیف در برخی مناطق استان ثبت شد که بارش‌ها در تکاب ۲.۷، میلی متر، بوکان ۲ میلی‌متر، شاهین‌دژ ۱.۷ میلی‌متر، میاندوآب ۱.۲ میلی متر و در مهاباد نیز کمتر از یک میلی‌متر گزارش شد.

وی با اشاره به افزایش نسبی دمای هوا در این منطقه نیز، اضافه کرد: در شبانه روز گذشته حداقل دمای هوا در چالدران و سلماس به منفی ۴ درجه رسید و دمای هوا در شهر‌های ارومیه، تکاب و اشنویه نیز به منفی ۳ درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: فعالیت این امواج ناپایدار تا روز سه‌شنبه تداوم دارد و در این مدت به علت نفوذ گرد و خاک از کیفت هوا نیز کاسته می‌شود و دمای هوا نیز به طور میانگین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

محمدپور افزود: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران و سلماس با حداقل دمای منفی ۴ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲ و ۱۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.