برگزاری مراسم تحویل سال در مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : مراسم تحویل سال در مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه آیین بین المللی نوروز سال ۱۳۸۸ در فهرست میراث ناملموس یونسکو به ثبت جهانی رسید، برای حفظ این آیین و میراث کهن هرساله برنامه‌های مختلفی در کشور برگزار می‌شود. 

وی تصریح کرد: به این منظور وزارت میراث فرهنگی امسال هم برنامه ریزی‌هایی انجام داده، از جمله اینکه مقرر شده برنامه تحویل سال در تعدادی از بنا‌ها و اماکن تاریخی کشور برگزار شود. 

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه هم بنا داریم مراسم تحویل سال را با دعوت از مردم و گردشگران و برپایی یک سفره هفت سین در محل ورودی مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان برگزار کنیم. 

وی تاکید کرد: علاوه بر این، در طول ایام نوروز برنامه‌های متنوع و جذابی را برای مسافران نوروزی و شهروندان کرمانشاه در بنا‌های تاریخی استان برگزار خواهیم کرد و نمایشگاه‌های صنایع دستی نیز در آن‌ها برپا می‌شود. 

خانی لعل آبادی به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم در تمام اماکن تاریخی دارای ورودی استان برنامه افطاری را برپا کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.