قابلیت ۱۰۰ خانه کرمانشاه برای استفاده میراث فرهنگی و گردشگری

استاندار کرمانشاه گفت : تعداد ۱۰۰ خانه شناسایی شده که امکان بهسازی برای استفاده میراث فرهنگی و گردشگری را دارد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در مراسم افتتاحیه هتل صارم‌الدوله (خانه تاریخی زرشکیان)، گفت : با توجه به ظرفیت میراث فرهنگی و گردشگری که استان کرمانشاه دارد و مخصوصا این منطقه می‌تواند یکی از جذابیت‌های ویژه برای شهر کرمانشاه باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: این چند هکتار زمین منطقه_محله قدیمی فیض‌آباد_ اگر مورد توجه جدی قرار بگیرد یک قطب منطقه گردشگری در میانه شهر کرمانشاه شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه نمونه‌های مشابه خانه صارم‌الدوله در همین محله فیض‌آباد وجود دارد، گفت: هفته گذشته با وزیر میراث فرهنگی رایزنی صورت گرفت و از ایشان درخواست کردم که در این پروژه کمک کنند که ایشان قول مساعد دادند.

صحرایی خاطرنشان کرد: با تسهیلات مناسب می‌توان اشتغال‌آفرینی مناسب و سریع‌تری را ایجاد کرد؛ اگر بتوانیم حدود هزار میلیارد تومان تسهیلات در گام اول پرداخت کنیم گردشگری در این محله رونق خواهد گرفت و در نهایت یک گام بزرگ برای گردشگری کرمانشاه خواهد بود.

صحرایی با اشاره به تقسیم وظایف ارگان‌ها گفت: کف‌سازی منطقه را شهرداری تقبل کرده که این کوچه‌ها به بافت سنتی خودشان برگردد، احداث دیوار‌های محوطه را اداره گردشگری متقبل شده و صدور مجوز‌های مختلف آب و برق هم توسط ادارات مرتبط و امنیت منطقه هم توسط نیروی انتظامی صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر همکاری و همراهی همه ارگان‌ها، گفت: این مجموعه‌ها اگر دست به دست هم بدهند می‌توانیم تا پایان سال جاری شاهد یک تغییر محسوسی باشیم.

استاندار کرمانشاه گفت: تعداد ۱۰۰ خانه شناسایی شده که امکان بهسازی برای استفاده میراث فرهنگی گردشگری را دارد.

ایجاد اشتغال ۴۰ نفر در خانه تاریخی زرشکیان

شهاب طلایی‌شُکری در این آیین افتتاح اظهار داشت: قرارداد احیای و بهره‌برداری از خانه تاریخی زرشکیان در سال ۹۹ منعقد شد.

مدیرعامل احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور افزود: با نظارت میراث فرهنگی طی مدت سه سال و شش ماه، این بنای تاریخی مرمت و بازسازی شد.

طلایی‌شُکری با اشاره به اینکه این بنا چهارمین خانه تاریخی است که از محل اعتبارات صندوق احیاء شده، گفت: این بنای تاریخی اقامتی دارای ۱۲ اتاق و ۲۸ تخت است که به‌صورت مستقیم برای ۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه احیای بنا‌های تاریخی نقش به‌سزایی در احیای بافت‌های فرسوده شهری دارد، خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان میراث فرهنگی، احیای بنا‌های تاریخی کشور در دستور کار قرار دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.