سرشماری زمستانه پرندگان منطقه حفاظت شده البرز جنوبی

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی انجام شد.

رضا قاسم پور گفت: این سرشماری طی چند روز اخیر در حاشیه رودخانه کرج و سد امیر کبیر (منطقه حفاظت شده البرز جنوبی)، با هدف برآورد جمعیت انواع پرندگان مهاجرآبزی و کنار آبزی انجام شد.

او افزود: روش سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر به صورت مشاهده مستقیم است و تیم‌های سرشماری کننده در گروه‌های مختلف در مسیرهای مشخص در کنار رودخانه ها، سدها و دریاچه های مصنوعی (تصفیه خانه ماهدشت )گونه‌های مشاهده شده را در فرم‌های مربوطه ثبت می‌کنند.

قاسم پور اضافه کرد: پس از انجام کار میدانی و ثبت مشاهدات در فرم‌های مربوطه، اطلاعات جمع‌آوری شده پس از جمع بندی نهایی، با توجه به اطلاعات به دست آمده در سرشماری سنوات گذشته، تجزیه و تحلیل کارشناسی انجام و نتایج به دست آمده از این تحلیل‌ها در مدیریت و حفاظت گونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: در سرشماری انجام شده گونه های اردک سرسبز، حواصیل خاکستری، خوتکا، کاکایی، پرستوی دریایی، گاوچرانک و سنقر تالابی مشاهده و به ثبت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.