برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی آوای انتظار در بناب

مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره موسیقی آوای انتظار در بناب برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی آوای انتظار در بناب با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره گفت: در این رویداد هنری ۲۰ گروه عاشیق، ۲۷ کودک تک نواز، یک گروه کودک و ۵ گروه موسیقی سنتی و پاپ اجرای برنامه کردند قسمتی از این اجرا‌ها غیررقابتی بود و گروه‌های انتخاب شده در مرحله اول به صورت غیررقابتی اجرا داشتند و قسمتی نیز در این مرحله برای کسب رتبه به رقابت پرداختند.

بلاغی اضافه کرد: در بخش موسیقی آشیقلار هم ۲۰ گروه از شهرستان‌های بناب، مراغه، ملکان، میاندوآب و نقده در قالب شرکتی و به صورت غیررقابتی به اجرای برنامه پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: در مرحله نهایی در بخش موسیقی سنتی نیز که از شهرستان‌های بناب و ملکان بودند با اجرای برنامه به رقابت پرداختند و در نهایت با آرای هیات داوران گروه هم نوایان زخم از بناب به مقام اول، گروه سلفا از ملکان به مقام دوم و گروه کوروش از بناب به مقام سوم دست یافتند.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی اظهار داشت: با توجه به قدمت بالای جشنواره‌های سراسری شعر غدیریه و موسیقی آوای انتظار از مسئولین برگزاری درخواست می‌شود این دو جشنواره را در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت کنند و برگزاری این دو جشنواره را به صورت ملی برای سال آینده در شهرستان بناب مطالبه کنند.

در پایان این جشنواره از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار