استاندار کردستان:

آب سد آزاد به دیگر استان‌ها منتقل نمی شود

زارعی کوشا گفت: برنامه‌ای برای انتقال آب از سد آزاد به دیگر استان‌ها نداریم؛ مردم مطمئن باشند منابع آبی استان صرف توسعه بخش کشاورزی و صنعت می‌شود.

اسماعیل زارعی کوشا امروز در چهارمین مجمع سلامت کردستان در دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: برخی شایعات طرح شده درباره انتقال آب سد آزاد به خارج از استان صحت ندارد.

استاندار کردستان تاکید کرد: اگرچه منابع آبی نیز همچون نفت و گاز سرمایه ملی به شمار می‌رود، ولی تا زمانی که من استاندار باشم، چنین اجازه‌ای نخواهم داد.

وی با بیان اینکه اولویت امروز استان، توسعه کشاورزی در اراضی پایاب سدهاست،‌اضافه کرد:  اگرچه استان در برخی از شاخص‌های پیشرفت و توسعه وضعیت مطلوبی ندارد، اما در بخش بهداشت و درمان از استان‌های سرآمد کشور هستیم.

زارعی‌کوشا از اختصاص هشت هزار میلیارد ریال مصوبه در ۲ سفر رئیس جمهور و هیات دولت  به دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: این مبلغ فراتر از بودجه سالانه این دانشگاه است.

استاندار کردستان ادامه داد: این دانشگاه هزار میلیارد تومان بدهی از دولت گذشته داشت که در حال حاضر تراز مالی آن مثبت شده است.

مهاجرت معکوس در ۱۹۲ روستای کردستان

وی یادآور شد: طی ۲ سال و نیم اخیر شاهد مهاجرت معکوس در ۱۹۲ روستای استان بودیم که بخشی از آن به بهبود زیرساخت‌های اسکان به ویژه در بخش بهداشت و درمان بر می‌گردد.

استاندار کردستان به سیاست جمعیت‌زدایی از روستا‌ها در رژیم ستم شاهی اشاره کرد و افزود: این نگاه در جمهوری اسامی و به ویژه دولت سیزدهم مبتنی بر بهبود امکانات و زیرساخت‌های روستایی است تا جمیعت مولد روستایی افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.