اعزام ۲ هزار مبلغ به مناطق مختلف آذربایجان غربی

معاون تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار روحانی برای تبلیغ در ماه رمضان به مناطق مختلف آذربایجان غربی اعزام شدند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با حلول ماه مبارک رمضان ۲ هزار روحانی آقا و بانو برای تبلیغ آموزه‌های اسلامی به مناطق و شهرستان‌های مختلف استان اعزام شده اند.

حجت الاسلام رحمان خضرلو افزود: این مبلّغان در قالب روحانیان مستقر، پایگاه‌های اجتماعی، مبلّغان فصلی و مناسبتی و روحانیان و ائمه جماعات به مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه و مدارس اعزام شده اند و در آنجا به تبلیغ و پاسخگویی به مسایل شرعی در شهر‌ها وروستا‌های استان نیز خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه محور فعالیت‌های ماه رمضان، قرآن کریم است، اظهار کرد: تلاش بر این است در این راستا با طرح ملی مسطورا (زندگی با آیه‌ها) فضای استان قرآنی شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در تشریح مسطورا بیان کرد: این عبارت به معنای این است که سطر سطر زندگی با آیه‌های قرآنی مانوس شود.

حجت الاسلام خضرلو تشکیل ستاد‌های عملیات فرهنگی رمضان به صورت استانی و شهرستانی، برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌ها و نهاد‌های اداری، اجرایی، فرهنگی، موسسات و فعالان فرهنگی و قرآنی در خصوص طرح ملی مسطورا، غبارروبی مساجد، فعالسازی بیش از ۹۵ درصد مساجد استان با برنامه‌های متنوع معنوی و فرهنگی، راهبری و حمایت از ۵۰۰ محفل جمع خوانی و ۸۰ کرسی تفسیر و تدبر در مساجد محوری استان از دیگر برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

افطاری بیش از ۳۰۰ مسجد

وی گفت: همچنین برگزاری سنت حسنه افطاری ساده در بیش از ۳۰۰ مسجد و حسینیه در استان، برگزاری بیش از ۱۵۰ محفل انس با قرآن ویژه نوجوانان و دانش آموزان، تولید برنامه‌ها و نماهنگ‌های بومی استانی با موضوع ۳۰ فراز از ۳۰ جزو قرآن در ۳۰ روز ماه مبارک، نماهنگ راه بندگی و سرود‌های قرآنی، استفاده از ظرفیت مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه و امام زادگان در راستای اجرای برنامه قرآنی آیه‌های زندگی، توانمند سازی، حمایت و راهبری از جریانات مردمی گفتمان ساز و موسسات فرهنگی و قرآنی از جمله برنامه‌هایی است که درماه رمضان امسال برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ ویژه مبلغان گفتمان ساز، تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی و توجیه شبکه کنشگران و مؤثران (ائمه جمعه و جماعات، مبلغان فعالان فرهنگی و قرآنی استان)، اجتماع فعالان و کنشگران فرهنگی، قرآنی و رسانه‌ای در قالب دیدار‌های رمضانیه (ضیافت آسمانی)، برگزاری اجتماع بزرگ روزه اولی‌ها و جشن تکلیف، زمینه‌سازی به منظور استفاده حداکثری از محتوای تبینی فراز‌های منتخب در جزءخوانی ها، منابر، جلسات قرآن، جلسات تفسیر و محافل قرآنی هم از جمله برنامه‌های این ماه محسوب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.