استقرار سه هزار آتش نشان در ۴۰۰ نقطه پایتخت

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آماده باش کامل آتش نشانی و استقرار آتش نشانان در ۴۰۰ نقطه پایتخت خبر داد.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: از شهروندان عزیز می‌خواهیم از روشن کردن آتش در کنار منازل مسکونی و درختان خودداری کنند و تاجایی که می‌توانند برای روشن کردن آتش با موادی همچون تینر، بنزین و نفت خودداری کنند چرا که پاشیدن این مواد قابل اشتعال منجر به شعله ور شدن و زبانه کشیدن آتش و سرایت آن به اطرافیان می‌شود.

وی افزود: امشب نقش والدین بسیار مهم است و اگر فرزندی دچار اضطراب و استرس است و مدام در فکر خارج شدن از منزل است حتما به رفتار فرزند خود شک کنید و امشب فرزندان خود را تحت کنترل بگیرید.

ملکی ادامه داد: در ساعات بامداد امروز در یک منزل مسکونی چهار نوجوان بدلیل فعالیت با مواد محترقه دچار مصدومیت شدید شدند که از شهروندان به ویژه افراد نوجوان و جوان می‌خواهیم جشن امشب را با وسایل خطرساز و حادثه آفرین برگزار نکنند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از بالن‌های آرزو نیز ممنوع، گفت: این بالن‌ها پس از رفتن به هوا فرودش دست فرد و قابل کنترل نیست و در سال‌های گذشته بدلیل سقوط این بالن‌های آرزو در داخل بالکن و یا حیاط منازل شاهد آتش سوزی‌هایی بودیم به همین منظور از شهروندان می‌خواهیم امشب، حفاظ بالکن‌ها و پنجره‌های خود را بسته نگه دارند.

ملکی تاکید کرد: از حوالی ساعت ۱۷ امروز سه هزار آتش‌نشان در ۴۰۰ نقطه پایتخت به همراه یک هزار و ۲۰۰ خودروی سبک و سنگین مستقر و همچنین بیش از یک هزار آتش نشان نیز که در شیفت استراحت بسر می‌برند فراخوان می‌شوند تا با حضور در نقاط مختلف تهران اوضاع ایمنی شهروندان را کنترل کنند.

به گفته وی، همچنین آتش نشانان در ۱۳۸ ایستگاه در آماده باش کامل هستند و از شهروندان درخواست داریم هرگونه حادثه‌ای را به سامانه ۱۲۵ اعلام کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران یادآور شد: بدلیل حجم ترافیک در ساعات عصر و شامگاهی آتش نشانان در میادین و مسیر‌های اصلی و از پیش تعیین شده مستقر می‌شوند تا زودتر به هر گونه حادثه احتمالی برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار