آنروا: اسرائیل مانع ورود کمک‌های پزشکی مهم به غزه می‌شود

کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مانع ورود کمک‌های پزشکی بسیار مهم به نوار غزه می‌شود.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت تمامی ساکنان نوار غزه برای زنده ماندن به کمک‌های بشردوستانه وابسته بوده و این کمک‌ها بسیار کم هستند و محدودیت‌ها افزایش یافته است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در ادامه افزود یک کامیون حامل کمک‌ها به دلیل اینکه حاوی قیچی‌هایی بود که در بسته‌های پزشکی برای کودکان استفاده می‌شد، بازگردانده شد.

لازارینی همچنین تصریح کرد این فهرست شامل مواد اولیه و نجات‌دهنده از جمله دارو‌های بیهوشی، کپسول‌های اکسیژن، دستگاه‌های تنفس مصنوعی، قرص‌های تصفیه آب، دارو‌های سرطان و سایر لوازم پزشکی ضروری است.

کمیسر کل آنروا تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مانع ورود کمک‌های پزشکی بسیار مهم به نوار غزه ازجمله تجهیزات پزشکی نجات‌بخش می‌شود.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

پیشتر وزارت بهداشت غزه از شهادت ۳۱ هزار و ۱۱۲ فلسطینی و زخمی شدن ۷۲ هزار و ۷۶۰ نفر دیگر در نتیجه تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفت اکتبر گذشته خبر داد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
انروا هم که از خداشه
آخرین اخبار