مدیر بیمارستان غزه: امکانات برای درمان زخمی‌های رفح ناچیز است

مدیر بیمارستان کویتی شهر غزه بامداد سه‌شنبه گفت:امکانات رفح ناچیز است و توان مداوای مجروحان وجود ندارد.

به گزارش شبکه الجزیره، مدیر بهداشتی بیمارستان کویت در غزه افزود: دارو‌های ما در مقابل تعداد زیاد مجروحان و بیماران بسیار محدود است.

برنامه جهانی غذا (WFB) وابسته به سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرد که نیرو‌های اسرائیل از تحویل ۱۴ کامیون حامل مواد غذایی به مردم در شمال نوار غزه جلوگیری کردند.

کارل اسکائو معاون اجرایی برنامه جهانی غذا سه‌شنبه گذشته با اعلام این خبر گفت: توزیع هوایی کمک‌ها آخرین راه برای جلوگیری از قحطی است.  لازم است که مبادی ورودی شمال غزه برای ارائه مواد غذایی به نیم میلیون نفری که شدیدا به آن نیاز دارند، باز شود.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت نیز دوشنبه گذشته هشدار داد که به علت کمبود مواد غذایی کودکان غزه با خطر مرگ مواجه هستند.

تدروس آدهانوم مدیر سازمان جهانی بهداشت در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که بازدید روز‌های اخیر مقام‌های این نهاد از بیمارستان‌های العوده و کمال عدوان در شمال غزه، بیانگر کمبود شدید غذا و سوء تغذیه مرگبار کودکان است. نتایج بازدید از این بیمارستان‌ها، یافته‌های ترسناک و شوم داشته و کمبود غذا به مرگ ۱۰ کودک منجر شده و سطوح بسیار بالایی از سوء تغذیه در این دو بیمارستان که ساختمان و تاسیسات آن‌ها هم در جریان حملات ارتش (رژیم) اسرائیل ویران شده، مشاهده شده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار