تسلیحات آمریکایی در اوکراین گویی در یک سیاه‌چاله ناپدید می‌شوند

به گفته کارشناس نظامی امریکن کنسرواتیو سلاح‌های ایالات متحده در اوکراین گویی در یک سیاه‌چاله ناپدید می‌شوند.

جیسون بیردزلی، کارشناس نظامی در مقاله‌ای برای امریکن کنسرواتیو نوشت: یک گزارش نظارتی در مورد کمک‌های ایالات متحده به اوکراین ماه گذشته منتشر شد که این سند نگران کننده به نظر می‌رسد. 

این گزارش نشان می‌دهد که تسلیحات ایالات متحده در اوکراین به خوبی نگهداری نمی‌شوند، کاملاً کاربردی نیستند و به طور منظم موجودی ندارند. نویسنده مقاله هشدار می‌دهد که ارسال تجهیزات پیشرفته به داخل سیاه‌چاله و امید به بهترین‌ها یک قمار خطرناک است.

به گفته این کارشناس، ماه گذشته، بازرس کل گزارشی درباره نظارت بر کمک‌های ایالات متحده به اوکراین منتشر کرد. همانطور که نویسنده به ما یادآوری می‌کند، کنگره تاکنون ۱۱۳.۴ میلیارد دلار به کی یف اختصاص داده است.

دولت جو بایدن اعلام کرد کە ایالات متحده یک بسته کمک نظامی به ارزش ٣٠٠ میلیون دلار به اوکراین اختصاص می‌دهد. این اولین بسته کمکی آمریکا به اوکراین، پس از ماه‌ها اختلاف کنگره بر سر این موضوع خواهد بود. 

ارتش اوکراین با کمبود شدید تسلیحات نظامی مواجه شده و کمک‌های نظامی ایالات متحده به این کشور ماه‌هاست که در کنگره با اختلاف قانونگذاران بر سر این موضوع به تعویق افتاده است.

مجلس سنای آمریکا روز ۱۳ فوریه پیش‌نویس لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرد. لایحه دولت بایدن دربرگیرنده کمک مالی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین است. اما برای نهایی شدن نیاز به تصویب مجلس نمایندگان نیز دارد. حزب جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرده که به این لایحه در مجلس نمایندگان این کشور رای نخواهد داد. جمهوری‌خواهان اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار