آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند خبر داد و گفت : در این طرح ۲۹۰ بازرس، سلامت بازار ماه مبارک رمضان و بازار نوروز را رصد می‌کنند.

امیر کرمی مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اجرای هرساله طرح بسیج سلامت نوروزی در آستانه عید نوروز، گفت : این طرح امسال به دلیل شروع ماه مبارک رمضان، از ۱۵ اسفندماه آغاز شده و اجرای آن تا ۲۵ فروردین ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: در این طرح ۲۹۰ بازرس بهداشت محیط در قالب ۱۲۰ تیم، سلامت بازار ماه مبارک رمضان و بازار نوروز را تحت رصد دارند.

کرمی با اشاره به وجود ۲۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سطح استان، گفت: در این ایام این اماکن به دقت تحت رصد قرار گرفته و برخی مراکز مانند شیرینی فروشی‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز بین راهی، نمازخانه ها، سوغات سراها، کبابی‌ها و صنوف عرضه کننده آجیل و خشکبار بصورت ویژه بازرسی می‌شوند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه تاکید کرد: در بازرسی از مراکز تهیه و توزیع غذا از جمله نکات مهم رعایت بهداشت فردی، آراستگی ظاهری، استفاده از دستکش و روپوش و ترجیحا ماسک است.

وی افزود: محیط‌های تهیه و تولید مواد غذایی باید تهویه و نور مناسبی داشته باشند و دیوار‌ها هم تا سقف کاشی باشند تا قابلیت شست و شو داشته باشد.

کرمی گفت: یکی از نکات مهم در بازرسی‌ها سلامت مواد اولیه است و بازرسان ما تجهیزاتی به همراه دارند که سلامت روغن، میزان استفاده از جوش شیرین، میزان PH و ... را نشان می‌دهد.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در طول ایام اجرای طرح بحث تداخل صنفی مانند فروش حلیم و آش در صنوف غیرمرتبط هم رصد می‌شود.

وی افزود: در این ایام گشت‌های مشترکی هم با میراث فرهنگی در بازدید از هتل‌ها داشته و نیز گشت‌های مشترکی با آموزش و پرورش در بازدید از مدارسی داریم که به اسکان مسافران نوروزی اختصاص داده شده اند.

کرمی از مردم خواست تا هرگونه مشکل بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز را در تماس با سامانه ۱۹۰ گزارش دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.