ارائه بیش از ۵۰۰ هزار خدمت رایگان در حوزه بیماری‌های واگیر به بیماران

از ابتدای امسال تاکنون ۵۴۱ هزار و ۳۳۱ خدمت رایگان در حوزه بیماری‌های واگیر به جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این خدمات در بخش‌های تشخیصی بیمارهای‌های واگیر، واکسیناسیون و ارایه آموزش انجام شده است.
محمدرضا اکبری گفت: امسال ۴۲۲ هزار و ۲۶۹ نفر از این خدمات بهره‌مند شده‌اند. 
وی افزود: ارایه خدمات رایگان به بیماران مبتلا به HIV در مراکز بهداشتی دانشگاه از جمله این خدمات است که امسال ۲۳ هزار و ۵۸۳ خدمت رایگان به ۱۳ هزار و ۴۵۸ نفر در جمعیت تحت پوشش ارائه شده است. 
وی با بیان اینکه در این مدت ۲۳ هزار خدمت رایگان مشاوره و شناسایی بیماری هپاتیت ب نیز انجام شده است، عنوان کرد: ۲۳ هزار خدمات در خصوص نمونه گیری و شناسایی و مشاوره و درمان بیماری هپاتیت سی نیز ارائه شده است. 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه این خدمات به صورت رایگان و محرمانه به بیماران HIV مثبت ارائه می‌شود، گفت: افراد مبتلا به ویروس HIV، در چهار حوزه مراقبت، درمان، پیشگیری و آموزش خدماتی را دریافت می‌کنند. 
وی افزود: ۳ هزار و ۸۰۳ خدمت واکسیناسیون خانواده‌های افراد هپاتیت مثبت، حدود پنج هزرا مورد حیوان گزیدگی با ۱۵ هزار و ۹۵۷ مورد تزریق دز واکسن هاری و. از جمله خدمات واکسیناسیون انجام شده است. 
اکبری گفت: امسال ۸ منطقه آندمیک بیماری سالک با هماهنگی بین بخشی و برون بخشی، لانه کوبی و سپس جونده کشی انجام شد.
وی از تشخیص و درمان بیماران مالاریا، گرفتن لام مالاریا و غربالگری موارد پر خطر بیماری، چک حشره شناسی سالک و اویتراپ گذاری پشه ناقل بیماری آئدس و خدمات متعدد دیگر را از اقدامات رایگان انجام شده از ابتدای سال تاکنون ذکر کرد.

برچسب ها: پزشکی ، بیماری واگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.