تدارک راه‌اندازی ۱۰۰ نوروزگاه عشایری در فارس

مدیرکل امور عشایری فارس با اشاره به استقبال بی نظیر عشایر استان برای برپایی نوروزگاه در مقایسه با سنوات گذشته گفت: برهمین اساس تا کنون ۱۰۰ سیاه چادر عشایری در سطح استان آماده نصب و جانمایی شده است.

عبدالحمید کریمی گفت: نوروزگاه‌ها فرصت مناسبی برای اشتغالزایی و اشتغال‌آفرینی عشایر در چهار محور بومگردی و گردشگری، تولید گوشت قرمز، گیاهان دارویی و صنایع‌دستی هستند که باتوجه به تجربیات عشایر در سالیان اخیر، بازخورد مناسب و مطلوبی در میان عشایر داشته است.

او گفت: عشایر فارس در طرح نوروزی ۳۰ -۶۰ مربوط به سال ۱۴۰۳ با ایجاد فضایی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به ارائه توانمندی‌های عشایری از جمله غذا‌های محلی، تهیه محصولات لبنی محلی و عرضه صنایع دستی همراه با اجرای موسیقی‌های محلی از میهمانان نوروزی استقبال و پذیرایی خواهند کرد.

مدیرکل امور عشایری فارس ادامه داد: همچنین با تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان نیز دستورالعمل‌های لازم برای فعالیت‌های سیاه چادر‌های عشایری ابلاغ شده است.

او، هدف از برگزاری این نوروزگاه‌ها را ایجاد زمینه توقف و استراحت مسافرین ورودی به استان فارس دانست و گفت: این نوروزگاه‌ها با هدف داشتن سفری ایمن باتوجه به جذابیت، تنوع رنگ و آداب و سنن غنی عشایر در سیاه چادر‌های عشایری راه‌اندازی می‌شود؛ که همین امر برآمده از مهمان نوازی اقوام و عشایر استان فارس است.

منظور از طرح نوروزی ۳۰--۶۰ که امسال اجرا می‌شود، برپایی ایستگاه‌های خدماتی و امدادی و پذیرایی از مهمانان در سی تا شصت کیلومتری ورودی شهرهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار