فعالیت ۲۱ مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام تعطیلات نوروزی

جانشین ستاد نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۳ تعداد ۲۱ مرکز بهداشت در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است.

محمدرضا جویا جانشین ستاد نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۳ ستاد مرکز بهداشت استان در سناباد به همراه ۵ مرکز بهداشت مشهد و ۱۶ مرکز شهرستانی و در مجموع ۲۱ مرکز بهداشت فعال است تا که خدمات موردنیاز زائران و مجاوران امام رضا (ع) را ارائه دهند.

او افزود: در این ایام و از بازه زمانی ۱۴ اسفند ماه امسال تا ۲۴ فروردین ماه سال آینده تعداد ۴۵ مرکز خدمات جامع در مشهد و ۸۷ مرکز هم در شهرستان‌ها فعال است و در کنار آن برای هر شهرستان یک مرکز منتخب برای بیماران تنفسی پیش‌بینی شده و در مجموع در این حوزه فعال است.

جانشین ستاد نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص پایگاه‌های فعال مراقبت بهداشتی مرزی در ایام نوروز ۱۴۰۳، ادامه داد: در این ایام تعداد ۵ پایگاه فعال مراقبت بهداشتی مرزی داریم که شامل یک مرکز هوایی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و ۴ مرکز زمینی در مناطق مرزی شهرستان‌های تایباد، درگز، قوچان و سرخس است.

جویا با ذکر این نکته که برای ایام نوروز ۱۴۰۳ تعداد ۳۸۳ پایگاه فعال بهداشتی در حوزه خدمات بیماری‌ها پیش بینی شده که شامل ۱۱۳ پایگاه مشهد و ۲۷۰ پایگاه شهرستان‌های تابعه بوده است، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۳۱ مرکز فعال در حوزه پیشگیری و درمان هاری (۵ مرکز در مشهد و ۲۶ مرکز در شهرستان‌ها)، ۳۴ مرکز درمان سالک (۴ مرکز در مشهد و ۳۰ مرکز در شهرستان‌ها)، ۲۱ مرکز مشاوره ازدواج (۵ مرکز در مشهد، ۱۶ مرکز در شهرستان‌ها)، ۳۳ مرکز در حوزه تیروئید (۱۱ مرکز در مشهد و ۲۲ مرکز در شهرستان‌ها)، ۲۷ واحد آزمایشگاهی (۱۰ واحد در مشهد و ۱۷ واحد در شهرستان‌ها) و ۲۱ واحد دندانپزشکی (۴ واحد در مشهد و ۱۷ واحد در شهرستان‌ها) پیش بینی شده تا که در ایام تعطیلات نوروزی خدمتگزار زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها باشد.

او تصریح کرد: همچنین تعداد ۵۵ تیم در مشهد با ظرفیت ۲۸۰ نفر و ۱۰۵ تیم در شهرستان با ۴۸۰ نفر هم با مجموع ۱۶۵ تیم و ۷۶۰ نفر برای این مأموریت ۴۰ روزه پیش بینی شده است.

جانشین ستاد نوروزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در زمان اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ همانند دیگر ایام سال سامانه تلفنی ۳ رقمی ۱۹۰ به‌صورت شبانه‌روزی فعال است و آماده دریافت گزارش و شکایات مردمی پیرامون تخلفات بهداشتی بوده و از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی بلافاصله موضوع با این شماره تماس گرفته و موضوع را به کارشناسان مربوطه اطلاع دهند تا پیگیری و برخورد لازم در اسرع وقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.