تشدید بارش ها در روزهای پایانی سال

در روزهای پایانی سال سامانه بارشی سطح وسیعی از استان را فرا می‌گیرد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی  در گفتگو با خبرنگاران گفت: طبق نقشه‌های پیش یابی با ورود سامانه بارشی به منطقه بارش باران و برف از روز دوشنبه سطح وسیعی از استان را فرا می‌گیرد و اغلب نقاط استان تحت تاثیر این سامانه خواهد بود.

مهدی صابری افزود: از روز دوشنبه بارش باران توام با تگرگ و رعد و برق در اغلب نقاط استان و برف در ارتفاعات منطقه پیش بینی می‌شود و این شرایط تا روز سه شنبه در استان پایدار است.

وی اظهار کرد: با توجه به شدت بارش‌ها در این مدت زمانی لازم است شهروندان و دستگاه‌های اجرایی موارد ایمنی را در راستای کاهش خسارت‌ها به کار ببندند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه تمرکز بارندگی اغلب در مرکز و جنوب استان است، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بارندگی‌های چشمگیری گزارش نشده به طوری که در میاندوآب ۲ میلی متر و تخت سلیمان تکاب زیر یک میلیمتر بارش باران داشتیم.

وی با اشاره به دمای هوای استان در روز‌های پیش رو گفت: روند کاهش نسبی دما برای استان پیش بینی می‌شود که همراه با کاهش دید در جاده‌ها و مه گرفتگی خواهد بود.

صابری با بیان اینکه دمای شهرستان ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین منفی یک و مثبت ۱۶ درجه سانتی گراد در نوسان بود، اظهار کرد: در این مدت، خوی با ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان ثبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.