اقدامات لازم برای کاهش خسارت سن زدگی گندم انجام شود

جهادکشاورزی آذربایجان غربی هشدار داد: اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن زدگی گندم انجام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربیبا هشدار به اینکه اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن زدگی گندم انجام شود، گفت: کاهش بارندگی‌ها و افزایش نسبی میانگین دمای روزانه در پاییز و زمستان سال جاری به زیان گیاه گندم و شرایط مناسب برای آفات به ویژه سن گندم به عنوان مهمترین آفت گندم و جواستان خواهد بود.

علی دیانتی ادامه داد: به منظور پیگیری و پیشرفت مطلوب عملیات مبارزه همگانی با سن غلات در سال زراعی جاری، ستاد مبارزه با سن غلات استان تشکیل شده است.

وی افزود: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها با همراه نیرو‌های کارآمد و با تجربه و با در نظر گرفتن سطوح اجرایی، بسیج و سازماندهی امکانات در راستای کنترل بهینه و مؤثر آفت اقدام کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای آموزش کشاورزان به عنوان هسته‌های اصلی مبارزه و توسعه کمی و کیفی شبکه‌های مراقبت بخش خصوصی و تقویت شبکه‌های مراقبت دولتی به عنوان ناظر عملیات، قبل از شروع مبارزه برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام گیرد.

دیانتی در ادامه خاطرنشان کرد: مبارزه به موقع در مزارع جو، به ویژه مزارع همجوار با گندم، در مراحل مبارزه با سن مادر و پوره به منظور کاهش جمعیت سن در سال آینده و جلوگیری از خسارت آن به مزارع گندم حتماً انجام شود و پیگیری و نظارت بر تهیه، تدارک و کیفیت سموم مورد نیاز برای مبارزه توسط عاملین فروش بخش خصوصی در شهرستان‌ها ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.