دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه:

بهره‌برداری بیشتر از پساب تصفیه شده در دستور کار است

معتمدیان گفت: مطالعات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری بیشتر از پساب تصفیه شده و جلوگیری از هدررفت آب صورت می گیرد.

محمدصادق معتمدیان دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال پساب این تصفیه‌خانه به دریاچه ارومیه افزود: مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه به طول ۱۱ کیلومتر با ظرفیت انتقال سالانه ۵۱ میلیون متر مکعب آب به این دریاچه امسال با حضور معاون اول رییس‌جمهور به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال آب به دریاچه ارومیه یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه بود که به دلیل نبود اعتبار ، احداث آن متوقف شده و طرح راکد بود.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه اضافه کرد: این طرح با توجه ویژه دولت سیزدهم به اجرا و اتمام پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه و تامین اعتبار لازم ، به بهره برداری رسید.

معتمدیان اظهار کرد: امروز ضمن بازدید از فعالیت تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، از ۱۱ کیلومتر مسیر انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز بطور کامل بازدید انجام دادیم که روند مناسبی داشت.

 مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه تابستان امسال با حضور محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور به بهره برداری رسید.

برچسب ها: دریاچه ارومیه ، پساب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.